FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som andra säger, hur många timmar tror du att det tar sen multiplicerar du med din timkostnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker 30 000 kr låter billigt för det där. Jag har svårt att tro att du kodar det från grunden utan att lägga en månads jobb på det med en så pass dålig spec
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade köpt/hittat en stomme till detta för att slippa skriva all tidsödande inloggning, adminkod själv och sedan försökt få en rimlig tidsplan på det. 25k och ordentlig kravspec och 50% betalt vid start. Du får skatta för 7k antagligen. Kommer inte ihåg om det är 18k du får tjäna på ett år när du studerar.
Meddela gärna hur det går med förhandlingarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skapar det ifrån grunden. Vad annars? Jag kopierar inte andras verk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tycker att hela upplägget är VÄLDIGT oseriöst och jag skulle gissa att din kund tror att det tar 1/10 av tiden det egentligen tar. Mycket är ju ospecifierat, vad ryms egentligen för förväntningar hos kunden när han skriver "osv"? Den här kunden kommer ju alltid hitta saker som han minsann tycker ska ingå i den luddiga spec han mejlat dig och jag kan inte alls se hur det här projektet kan sluta med att någon part ens är lite nöjd... Ska detta kodas från grunden någorlunda seriöst så är det i hundratal timmarna kommer räknas. Du ska ju faktiskt koda: 1. Ett auktionssystem med admin-del. 2. Ett kampanjsystem med admin-del. 3. Ett CMS för övriga sidor (nyheter, etc.) Om du nu är beredd att göra jobbet för 12000 kronor så varför inte ta fram ett robust, generellt och anpassningsbart script som du kan sälja till flera kunder? Senast redigerad av andi den 2011-10-12 klockan 20:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det du skall lägga krutet på är kundanpassningarna och att få dessa att harmoniera med din stomme. Och ger du dig på detta projektet så lär du få mer än väl. Detaljerad kravspec, 50% vid produktionsstart. Men som de andra säger. Kolla vad han är beredd att betala. Tror kund att han skall få detta för 2000:- spänn så bör du dra öronen åt dig för då har han inte en aning om vad han sysslar med och det kommer förmodligen inte bli ett smack och vi vet ju vem han blir sur på då... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om jag får hjälp att sälja detta över 15k kommer den som hjälper mig att få 25%. Låter det bra? Är inte duktigt på att förhandla, endast att skapa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |