FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis som Kjette skriver så finns det inga förändringar i inköpspriser gällande .NU-domäner, vilket bekräftar mina teorier. Bara för mig innebär höjningen att jag måste betala ca. 3500 extra, dvs. mer än 3 års privatabonnemang hos samma leverantör. Och vad får jag för det? 25 FTP-konton och lite billigare .PL-domäner?!
Nu kan vi bara hoppas att Loopias ledning tar sitt förnuft till fånga och värnar om sina kunder genom att återgå till tidigare prismodell. Visst får Loopia höja som de vill, men jag tycker inte det är befogat när inga extra kostnader som är relaterat .NU-domäner har tillförts och att man som kund dessutom är mer eller mindre inlåst med sina .NU-domäner. Detta innebär ju att vi med .NU-domäner nu ska finansiera Loopias nya möjlighet med större antal MYSQL-databaser. Jag tycker inte det är rätt att en liten andel kunder ofrivilligt ska finansiera tjänster som kan brukas av alla kunder. Senast redigerad av daniel_ den 2011-03-30 klockan 10:44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
daniel_ , du får dessutom 60 kr rabatt per konto om du har en .nu domän ...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det stämmer att .nu inte höjt priset utan det är vi som slutar att subventionera .nu-domänen efter flera år. De pengar vi tidigare sponsrat .nu-ägare med kommer vi fortsättningsvis lägga på andra projekt. Ett första steg är fler databaser för våra webbhotellskunder. /Jimmie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Trevligt att det är transparent information här. Dock glömde ni nämna vad inköpspriset är. Jag tror inte att ni har subventionerat .nu med 48 kr. Hur mycket har ni i så fall "sponsrat" med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Ja, jag vet. Visste att jag inte får ett svar på det, men jag tror inte på att sponsringen/subvensioneringen har varit 48 kr + moms som de verkar ge sken av nu och ville mest nämna det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Riktigt dåligt av Loopia, tror att de kommer få mer missnöjda kunder än lyckliga kunder med den nya prismodellen.
Hoppas verkligen att de ändrar tillbaka till gamla prismodellen, annars får man börja flytta domäner över till Binero igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Loopia är ju ett webbhotell och att de nu väljer att höja kvaliteten på den tjänsten är helt klart ett steg i rätt riktning. Att de höjer .nu till 159 kr spelar mindre roll enligt mig. De flesta som skräms bort är nog kunder som mest har parkerade domäner. Loopias domänhantering är ändå tillräckligt bra för att motivera detta pris.
Jag ser detta som en positiv utveckling, just databaserna har varit ett hinder tidigare.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Är det bara jag som tycker att det är naturligt att loopia vill tjäna pengar på en tjänst? Vart kommer den här hysterin med att domäner inte ska kosta någonting ifrån? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|