Kom ihåg mig?

inlänkar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-13, 21:41 #1
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Var ska man dra gränsen för vad som är kommentarsspam egentligen? Jag har inte kollat på kommentarerna, men om det är som end säger att det är manuellt skrivna kommentarer som godkänts av bloggarna så ser jag det inte som spam. Tar man sig tid att läsa bloggar och sedan kommenterar inlägg så tycker jag inte man ska klassas som spammare.

Vill ni enkelt skaffa kommentarslänkar kan jag rekommendera Blogg.se-bloggar. De använder inte NoFollow på kommentarer. Vill ni dessutom enkelt hitta relevanta inlägg så gör en sökning på Blogg.se (samarbete med Eniro, under inloggning)
Jag vet inte var gränsen för kommentarsspam går någonstans, men jag har för mig att relevanta inlänkar var något man strävade efter inom SEO, men icke.

Nåja. Det du säger är sant, blogg.se-bloggar använder inte nofollow på sina kommentarer vilket är bra - men - det finns vissa som påstår att bloggar från blogg.se klassas som en och samma blogg. Se diskussionen på SEO-forum här: http://www.seo-forum.se/information-...-blogg-se.html
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 01:32 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Jag håller med om att subdomänerna bloggarna ligger på hos blogg.se kan ses som samma sajt av Google. Mycket för att de ligger på samma IP. Även om dessa länkar inte ger lika mycket som traditionella trevägsbyten med andra sajter så gör de antagligen nytta. Som någon i den tråden skrev så ärver inte bloggarna någon PR från huvuddomänen, vilket de skulle gjort i större utsträckning om de låg i undermapp (blogg.se/lassesblogg). Detta talar för att de ses som "egna" sajter/domäner.

Man skulle kunna jämföra detta lite med att det är sämre att byta länkar med sajter som ligger på samma webbhotell som ens egna sajter, eftersom man då med stor sannolikhet får länkar från samma IP. Dock är domänerna inga subdomäner samt har olika ägare i detta fall.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 15:00 #3
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.
Nu har jag ätit upp min ilska, så då kan vi kanske återgå till det riktiga problemet, nämligen att comparias.se inte har de placering du vill att den ska ha. Slutade bråka på forum för några år sen, då det slukade så mycket onödig energi och är rätt meningslöst.

Jag känner igen känslan att bygga något och sedan får sajten inte de besökare den borde ha. Så här kommer lite gratis hjälp på vägen: Kollade på comparias.se för längesedan, och kom fram till samma sak då. Sajten är för spridd. Till och med stora och gamla sajter som Pricerunner och Prisjakt har ibland svårt att ranka på många svåra sökord. Google verka gilla nischade sajter. När din då unga sajt (är den ens 6 månader gammal?) försöker ranka på konkurrensutsatta sökord som Privatlån, Webbhotell, Dejting, Fotoframkallning och Snabblån så tar det stopp. Så det har inget med mina länkar, Sweelys eller någon annans för all del. Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt. Ranking är så mycket mer än länkar nuförtiden, så som onpage och tid i serpen.

Mitt tips om vill ranka på Webbhotell är att bryta ut avdelningen från Comparias och lägga den på en egen domän, med mer content runt Webbhotell. Sådär, nu har jag antagligen skaffat mig en konkurrent till men det får gå för den här gången.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 13:26 #4
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Nu har jag ätit upp min ilska, så då kan vi kanske återgå till det riktiga problemet, nämligen att comparias.se inte har de placering du vill att den ska ha.
Nej det handlar inte om mig. Hade jag legat först på alla sökord som jag tycker är viktiga hade jag ändå skrivit inlägget. Jag har haft denna diskussion i ett par år och jag låg mellan 1-3 på ordet bredband i ett antal år och vet precis hur man gör om man har en nischad sajt.

Det är mer principen, och det verkar jag inte vara ensam om i den här tråden att ha.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 01:26 #5
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt.
Som jag sa tidigare - jag försöker inte ranka för sökordet "webbhotell" då det är alldeles för konkurrensutsatt. Jag försöker ranka för sökorden "bra webbhotell" och där ligger jag ganska bra till för tillfället.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 09:59 #6
SEOFredriks avatar
SEOFredrik SEOFredrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
SEOFredrik SEOFredrik är inte uppkopplad
Medlem
SEOFredriks avatar

Reg.datum: Nov 2006
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
SEOFredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 19:43 #7
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2009
Medlem

Se där, ett utmärkt exempel på en bra kommentar. Relevant till tråden och till läsarna!

Citat:
Ursprungligen postat av SEOFredrik Visa inlägg
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-30, 08:31 #8
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SEOFredrik Visa inlägg
Problemet är att detta endast visar inkommande länkar med trafik, inte alla länkar till en sajt. Jag använder Majestic SEO.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-30, 22:48 #9
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Problemet är att detta endast visar inkommande länkar med trafik, inte alla länkar till en sajt. Jag använder Majestic SEO.
Är inte länkar till för att ge trafik?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 19:33 #10
Medlem

Medlem

Nu har inte jag heller läst några av kommentarerna, men jag har synat whr.se tidigare i samma ärende.

Om kommentaren är relevant till posten och bidrar till besökaren som läser den, så är den Ok. Det är ju därför man har en kommentarsfunktion. Inte för att låta andra automat-posta irrelevanta länkar, vilket bara gör Internet sämre.
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017