FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nåja. Det du säger är sant, blogg.se-bloggar använder inte nofollow på sina kommentarer vilket är bra - men - det finns vissa som påstår att bloggar från blogg.se klassas som en och samma blogg. Se diskussionen på SEO-forum här: http://www.seo-forum.se/information-...-blogg-se.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med om att subdomänerna bloggarna ligger på hos blogg.se kan ses som samma sajt av Google. Mycket för att de ligger på samma IP. Även om dessa länkar inte ger lika mycket som traditionella trevägsbyten med andra sajter så gör de antagligen nytta. Som någon i den tråden skrev så ärver inte bloggarna någon PR från huvuddomänen, vilket de skulle gjort i större utsträckning om de låg i undermapp (blogg.se/lassesblogg). Detta talar för att de ses som "egna" sajter/domäner.
Man skulle kunna jämföra detta lite med att det är sämre att byta länkar med sajter som ligger på samma webbhotell som ens egna sajter, eftersom man då med stor sannolikhet får länkar från samma IP. Dock är domänerna inga subdomäner samt har olika ägare i detta fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag känner igen känslan att bygga något och sedan får sajten inte de besökare den borde ha. Så här kommer lite gratis hjälp på vägen: Kollade på comparias.se för längesedan, och kom fram till samma sak då. Sajten är för spridd. Till och med stora och gamla sajter som Pricerunner och Prisjakt har ibland svårt att ranka på många svåra sökord. Google verka gilla nischade sajter. När din då unga sajt (är den ens 6 månader gammal?) försöker ranka på konkurrensutsatta sökord som Privatlån, Webbhotell, Dejting, Fotoframkallning och Snabblån så tar det stopp. Så det har inget med mina länkar, Sweelys eller någon annans för all del. Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt. Ranking är så mycket mer än länkar nuförtiden, så som onpage och tid i serpen. Mitt tips om vill ranka på Webbhotell är att bryta ut avdelningen från Comparias och lägga den på en egen domän, med mer content runt Webbhotell. Sådär, nu har jag antagligen skaffat mig en konkurrent till men det får gå för den här gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är mer principen, och det verkar jag inte vara ensam om i den här tråden att ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag sa tidigare - jag försöker inte ranka för sökordet "webbhotell" då det är alldeles för konkurrensutsatt. Jag försöker ranka för sökorden "bra webbhotell" och där ligger jag ganska bra till för tillfället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Se där, ett utmärkt exempel på en bra kommentar. Relevant till tråden och till läsarna!
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har inte jag heller läst några av kommentarerna, men jag har synat whr.se tidigare i samma ärende.
Om kommentaren är relevant till posten och bidrar till besökaren som läser den, så är den Ok. Det är ju därför man har en kommentarsfunktion. Inte för att låta andra automat-posta irrelevanta länkar, vilket bara gör Internet sämre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|