FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
emilv, grymt jobbat!
Jag fattar inget av riksdagen.se... Dock så väntar jag på nya expropriationslagen och hoppas att den går igenom som tänkt. Hur hittade du informationen på riksdagen.se, det är ju typ huller om buller som sagt? Edit: http://www.regeringen.se/sb/d/12658/a/139661 om nu någon annan än jag bryr sig... Senast redigerad av rocky den 2010-02-18 klockan 15:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag använde en kombination av Google och deras inbyggda sökmotor. Först tog jag reda på vad utrednignen hette (som du ser), sedan sökte jag på detta för att hitta andra dokument som hänvisar till utredningen. På så vis hittade jag propositionen som jag sedan kunde söka på i Riksdagen.se:s eget sökvertyg (under fliken "Dokument" i övre menyn, och lämplig kategori i vänstermenyn). Sedan var det bara att klicka slumpmässigt ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte lätt att följa ett ärendes gång. Men att det skulle bli något annat än ett godkännande av utskottets förslag är högst otroligt, speciellt som oppositionen inte lagt ett reservationsyrkande utan nöjer sig med att snacka.
Träder i kraft från 1 april i år, synd att man han regga bolaget i höst. Men det europeiska förslaget om europeiskt bolag kan ändå välta allting: Citerar ur utskottets betänkande: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ärendet är nu klart.
Propositionen bifalles av riksdagen, så från och med 1 april kommer det bara krävas 50k aktiekapital i ett AB. http://www.riksdagen.se/Webbnav/inde...atum=2/18/2010 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Jag har liksom du registrerat AB när det var 100 000, men kan inte det vara en fördel att ha 100 000 i AK ? Visst, man låser mer men kan det inte finnas fördelar? Jag har ändå så mycket i värde i servrar som vida överstiger 100 000 så för min del kanske det inte är så negativt mot att ha haft 50 000 antar jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
För er som har satt in 100000 som aktiekapital så är det ju ingen nackdel alls.
Detta är bra för är de som vill starta ett nytt aktiebolag och inte känner sig helt säkra på att binda upp 100000. Men då är det nog ändå lika bra att köra på en enskild firma med tanke på revisionsplikten som gör att kostnaderna ändå hålls uppe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skickade in min ansökan i förra veckan för Aktiebolag. Hoppas det reggas efter 1:a april då så det bara krävs 50k i aktiekapital
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|