Kom ihåg mig?

binero nere?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-12, 00:00 #101
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Nu var det inte Binero jag jämförde med utan mer webbhotell allmänt. Och nej jag jämförde inte webbhotell med polis på det vis du verkar vilja tolka det utan en akut situation med en annan.

Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera.
Japp, men å andra sidan blir man då också väldigt sårbar för förändringar. Har man få supportfrågor så får man problem om man har otur och det väl inträffar något. Nu har också Binero haft väldigt mycket problem det senaste året. Kontrollpanelens förfall har säkerligen ökat antalet supportfrågor en hel del.

Du verkar också utgå från att kunderna är helt irrelevanta i sammanhanget. Mindre kunniga kunder kräver mer support än mer kunniga och ett stort webbhotell har givetvis fler sådana. Har man lägre priser och syns överallt så lockar man sannolikt till sig fler nybörjare på gott och ont.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 00:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 11:18 #102
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du verkar också utgå från att kunderna är helt irrelevanta i sammanhanget. Mindre kunniga kunder kräver mer support än mer kunniga och ett stort webbhotell har givetvis fler sådana. Har man lägre priser och syns överallt så lockar man sannolikt till sig fler nybörjare på gott och ont.
Ja nu är vi ju återigen tillbaka till att det på nåt vis skulle vara kundens fel? Om man nu har problem med att tillströmningen av mindre kompetenta kunder har varit stor på senaste tiden och att man därför inte hinner ta hand om alla kunder, då är det väl kanske så att man ska dra in framtida kampanjer istället så att man hinner ta hand om dom gamla problemen? Känns som att man är lite fel ute om man anser att det är viktigare att dra in en ny kund än att ta hand om en gammal..
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 12:56 #103
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja nu är vi ju återigen tillbaka till att det på nåt vis skulle vara kundens fel? Om man nu har problem med att tillströmningen av mindre kompetenta kunder har varit stor på senaste tiden och att man därför inte hinner ta hand om alla kunder, då är det väl kanske så att man ska dra in framtida kampanjer istället så att man hinner ta hand om dom gamla problemen? Känns som att man är lite fel ute om man anser att det är viktigare att dra in en ny kund än att ta hand om en gammal..
Jag tycker själv det finns saker Binero gjort fel men det har redan tagits upp hundra gånger. Det jag skrev nu var ett generellt uttalande som inte rörde någon specifik person eller något specifikt företag. De flesta företag använder kampanjer för att locka nya kunder medan nuvarande kunder sällan får något alls, det är inget unikt för webbhotellbranschen. Känns också lite olustigt när webbhotell börjar kritisera varandra på det här viset tycker jag själv, det är knappast god företagssed.
Oläst 2010-12-12, 13:51 #104
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Denna tråd har spårat ur... det är NU som man bör låsa tråden. Inte som förut "på en gång".
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 13:57 #105
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tycker själv det finns saker Binero gjort fel men det har redan tagits upp hundra gånger. Det jag skrev nu var ett generellt uttalande som inte rörde någon specifik person eller något specifikt företag. De flesta företag använder kampanjer för att locka nya kunder medan nuvarande kunder sällan får något alls, det är inget unikt för webbhotellbranschen. Känns också lite olustigt när webbhotell börjar kritisera varandra på det här viset tycker jag själv, det är knappast god företagssed.
Nu försöker du ju verkligen tyda allt på ett helt annat sätt än vad det är skrivet på? Jag har definitivt inte kritiserat ett specifikt webbhotell, eftersom att det är Binerotråden vi skriver i så har jag varit tydlig varje gång att mina åsikter inte gäller Binero specifikt utan alla webbhotell inkl det jag jobbar på själv.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 16:54 #106
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag tycker denna tråden är intressan, ser ingen fel över att man som Johan_W och andra talar generellt om hur webbhotell ska bete sig och vad man ska förvänta sig. Generellt sätt ser jag likheter mellan banker och webbhotell, har man väl valt bank/webbhotell byter man ogärna då det är mycket som ska fixas med när man byter. Och väljer man att stanna kvar på sitt webbhotell, försöker man gärna övertala sig själv och omgivningen att hotellet är bra och att man bör stanna kvar.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 18:31 #107
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag tycker denna tråden är intressan, ser ingen fel över att man som Johan_W och andra talar generellt om hur webbhotell ska bete sig och vad man ska förvänta sig. Generellt sätt ser jag likheter mellan banker och webbhotell, har man väl valt bank/webbhotell byter man ogärna då det är mycket som ska fixas med när man byter. Och väljer man att stanna kvar på sitt webbhotell, försöker man gärna övertala sig själv och omgivningen att hotellet är bra och att man bör stanna kvar.
Det är väl snarare så att det finns fördelar och nackdelar med de flesta. Jag har hittills inte stött på en enda bank eller ett enda webbhotell där allt fungerar precis så som man själv önskar.
Oläst 2010-12-14, 13:34 #108
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Tartareandesire har faktiskt en hel del rätt i det han skriver. De flesta webbhotell bedriver "shared hosting," där man har ett rätt stort antal kunder per server. Skulle en server gå ner, så fokuserar vi givetvis på att få igång den istället för att svara på supportärenden gällande varför någons WordPress-blogg inte fungerar - oavsett hur akut det är för den enskilda kunden.

Det handlar ofta om att "blidka massan," och ibland sker det på bekostnad av den enskilda kunden - även om man givetvis försöker tillfredsställa alla så gott som det bara är möjligt!

Jag kan till exempel inte tänka mig att någon av er skulle släppa arbetet med att återställa en server som kraschat, för att en kund ringer in och undrar varför deras WordPress-blogg inte fungerar? För det är väl bättre att en kund får vänta, än att 100 kunders hemsidor är nere?

Eller så får man helt enkelt se till att man samma mängd supportpersonal som man har kunder, och samma mängd tekniker som man har servrar... Redundanta servertekniker kanske är det nya svarta?
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 15:32 #109
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Alltså, nog för att det är en prioriteringsfråga, men inte har ni väl samma killar som sysslar med att få upp en server som sitter och tar enkla supportfrågor?

Kanske är vi unika, men om en server är nere så är det ju våra tekniker som fixar det och inte vi på supporten, vilket gör att vi svarar på alla typer av frågor samtidigt som det fixas.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 15:35 #110
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Alltså, nog för att det är en prioriteringsfråga, men inte har ni väl samma killar som sysslar med att få upp en server som sitter och tar enkla supportfrågor?

Kanske är vi unika, men om en server är nere så är det ju våra tekniker som fixar det och inte vi på supporten, vilket gör att vi svarar på alla typer av frågor samtidigt som det fixas.
Hellre det än supportpersonal som inte kan läsa innantill så man måste ställa samma fråga flera gånger om vilket tyvärr inträffar då och då.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017