FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Efter köpet har vi jobbat på så fort som möjligt med att möjliggöra en flytt. Och förbättra driften. Och tittar du på vår upptid i Stockholm så ser du att "ett av dom större Webbhotellen" har bra upptid. Crystones serverhall har inte vi byggt utan tog över vid köpet men det var inte den vi var intresserade av när vi köpte Crystone, tro mig! Och vi lägger Inga kunder vare sig Webbhotell eller Co-lo mer i Norköping! /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ska sluta gnälla nu. Jag lovar.
Även jag inser att man får stå ut med arvet från tidigare ägare, och att det tar tid att rätta till tidigare missöden (som man kanske inte själva är skydlig till)... Nyfiken på var Eastpoints nya Stockholmshall finns rent geografiskt...
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Läs på vår hemsida så ser du att det är kvalitetsservrar från Supermicro! /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Guest
|
Bra att ni tar tag i problemen!
Är det bara webbhotellet som kommer att flyttas eller gäller det co-lo också? |
||
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det kommer inte märkas av, utan vi har satt upp en ny miljö i Stockholm. Mvh Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Supermicro är bra servrar, mycket bättre än dom DELL tower för 2.000 dom körde med förut. Fast lite begränsad utbud om man behöver riktigt raid etc.
Dock nackdelen med dom är att dom låter lite väl mycket, verkar inte ha temperatur styrda fläktar. Dock krävs det många många servrar sålda för att det ska bli någon vinst som är värd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men eftersom vi har så bra personal i Norrköping, och vill inte bli av med den, så kommer vi ha kvar supporten och försäljning där. Och i och med detta kan våra kunder få välja själva! Lokal närvaro / mindre bra serverhall eller 1,5 h längre bort / Mycket bra server hall. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och ja du har rätt vi tjänar inte många kronor på att hyra ut dom för 395:- i månaden, utan vi backar faktiskt första året! Men som Ni nämnt i tidigare trådar så tar vi extra för Ups mm. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|