FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fast fransmännen kan ju sätta lite stopp för det ikväll. Hm kanske lite för mycket off topic |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Nykomling
|
Bra nu har jag ansökt om borttagning av kassettersätningen,, så om allt går vägen så är jag snart befriad,, ( har företag och nyuttaget bevis från PRV )
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
[/quote] Okej om du tycker det är en bra men inte bästa lösningen så är det okej. Jag säger dock att jag ALDRIG kommer betala 20kr per dvd i avgift till några som inte har någon anledning till att få pengar från mig. Jag kopierar inga program, musik eller liknande, varför ska jag betala för andra? Tycker det är helt vansinnigt att man ska betala för vad andra gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kasettavgiften fanns för att det var tillåtet att spela av en skiva och ge bort till vänner och bekanta.
Om kassettavgiften omfattar DVDer så bör det således vara tillåtet att kopiera dessa eftersom man redan betalt för det. Avgiften skulle för övrigt bli högre för RW än för R eftersom mediet då kan användas flera gånger - vad det nu spelar för roll eftersom det ändå bara kommer att finnas en kopia åt gången.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
För folk som kopierar är det ju ingen betydelse om den höjs ett par kronor för man tjänar fortfarande ca 200 spänn att ladda hem en dvd film innan den kommit till sveriges butiker och bränna ut den på dvd.
Men att alla ska få betala är ju fel, jag som sysslar en del med hemgjord film tycker detta är skit... Staten höjer priserna och jag får skatta för att jag tycker det är kul och filma och måste på så sätt lagra detta på tokskattade dvd skivor... å andra sidan, staten och alla skivjättar skiter ju ändå i oss "svenssons" om inte hela sverige slutar handla och protesterar vilket aldrig kommer hända.. bara att börja importera skivor, man tjänar ju redan på det ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|