FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan, jag undrade vad ni tycker en sån dator är värd...
Bärbar 12", Pentium M - 1,73GHz, 512MB DDR2-533MHz Minne, 60GB Hårddisk, modem, grafikkort Intel int. , nätverkskort, ljudkort, Utländskt tangentbord, trådlöst lan, . : 12" XGA, minneskortläsare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ny: 4000:-
Begagnad: 1500:- Det är maxpriser utan att jag vet vad det är för OS, ålder, märke, vikt och batteritid. Det förutsätter att det är någorlunda kvalitet på datorn och att den är rätt ny. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja max 4000 för en ny. Man kan få liknande med lite mer minne o större hd för 4000 på dustin o dom är ju inte billigast.
http: //www. dustin.se/pd_5010212344.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Henrik är ju lite fel ute eftersom det är en ultraportabel vi pratar om. Jag skulle fråga mig själv om det verkligen var en ultraportabel jag ville ha, och då kanske satsa på en ny netbook istället, och om man inte vill ha/behöver en ultraportabel, eller kanske inte ens egentlligen en bärbar, så får man ju en entry level laptop för 4000:-, t.ex. den Henrik pekade på, eller Acers e-machines, eller HP550.
Beroende på vad det är för märke och vilka ev. garantier som finns kvar skulle jag säga max 2800:-, men då förutsätter det bra skick och INTE en Acer, FSC, och gärna ett Windows i original om det är vad man tänkt köra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lenovo, Sony Vaio, Vissa dellmodeller osv.
Dock är det ganska irrelevant att prissätta utefter prestanda. Allt handlar om kvalitet och märken/modeller, samt formfaktor i dessa dagar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag inte behöver en ny dator 0 kr. Men väldigt svårt att uttala mig generellt utan att veta ny eller gammal, serviceavtal samt modell. Sen är det lite snålt med internminne och utländsk tangentbord.
På tal om märkesfrågorna, såväl Lenovo, HP, Sony och FSC har både dåliga och bra modeller. T.ex. är ju inte HPs konsumentprodukter särskilt mycket att ha, men de bra som riktar sig mot företag desto bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låter inte så långt från min vaio som jag betalade cirka 20 000 + moms för om jag minns rätt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag är själv kanon nöjd med mina produkter från HP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle säga att HP och Dell är märken med relativt hög kvalité, i såväl konsument som businessmaskiner, även om generaliseringar självklart är svårt. Apple och Sony håller också genomgående hög kvalité även om jag skulle påstå att dom inte finns representerade i alla/samma "nivåer" som t.ex. HP/Compaq och Dell. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|