FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Samsung lyckades riktigt bra med sin NC10-netbook så jag hoppas de satsar hårdare på laptop-marknaden framöver. Kan bli en favoritaktör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har alla fall varit större skillnad tidigare, nu börjar konsument datorn bli mer och mer lik "corp" datorn.
HP pavilion = plast HP nc = magnesiumskal Så skillnaden har varit lite annorlunda, men sen köper företagen en "garanti" att HP kommer hålla modellen vid liv i ***dagar så att man inte behöver certa om osv, fast att hårdvaran inte skall skilja sig. Men nu finns billigare hp modeller i "samma" skal som de dyre hade, men innehållet är inte direkt samma. Samt att konsument oftast betyder 1års garanti medans de dyrare som företag köper har 3års. Fast de senare hp modellern "elite book" är plastbit undertill och locket är borstad alu vilket get intryck av modern och sjyst men säkert inte lika hållbart som deras magnesium varianter. Den som du tänker på Nc4000 modellern är inte magnesium om jag inte missminner mig, men det var helt klart en trevlig dator när den kom. Nu har den välla typ 4år på nacken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hp konsument har varit skitdåliga. Känner till massor av personer på ett företag i stan som köpte/hyrde HP datorer från jobbet och nästan samtliga har haft problem.
Av de som använder datorn ofta har nästan alla skickat in på reparation och kanske 50% har fått en helt ny i retur. Så är det en begagnad HP så är mit bud 500SEK. Nej märke och pris har en väldigt stor koppling så mer info. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|