FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick efter många om och men detta svaret idag. Människa vilket strul det har varit.
Hej Daniel! Efter att jag gått igenom ditt ärende har jag upptäckt att du råkat ut för ett systemfel. Vi på Inkclub AB ber om ursäkt för det besvär detta har orsakat dig och att ärendet har dragit ut på tiden. Felet är helt och hållet vårt och du skall självfallet kompenseras för detta. Vi vill också tacka dig för att du uppmärksammat oss på att våra rutiner hade en brist, så att inte du eller någon annan kund råkar ut för samma sak igen. Vi hoppas att vi fortfarande har ditt förtroende, då vi gärna vill se dig som kund hos oss i framtiden. Jag har krediterat kostnaden för ditt köp hos oss. Beloppet på 664:- kommer omgående att återbetalas till det kort som användes vid din beställning. Du behöver inte retunera varorna du köpt - dessa får du självklart behålla utan kostnad som kompensation. Har du redan retunerat varorna skickar vi gärna dessa åter till dig kostnadsfritt, om du så önskar . med vänlig hälsning Inkclub |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra svar från dem.
De har skött sig mot mig som kund under den tiden jag använde bläckpatroner. Ett helt ok företag enligt mina upplevelser. Fast faktum är att jag slutade handla av dem för en ganska löjlig sak kan tyckas. Jag frågade vilka som levererade deras påsar varpå de svarade att det var hemligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag råkade ut för samma sak hos D7.se.
Då var fakturan jag skulle betala inte på samma belopp som beställningsbekräftelsen, med samma anledning; "man kan inte kombinera rabatter". Jag orkade då inte bråka, men efter jag läst denna tråden blir det nog att bry sig lite mer nästa gång! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du har ett avtal med en tydligt specificerad leverans till kostnaden 598 SEK. Du har dessutom en orderbekräftelse på det. Att du över huvud taget debiteras ett högre belopp är totalt förkastligt. Gör en reklamation till banken på mellanskillnaden. Det är IncClub som ensidigt ändrat avtalsvillkoren i efterhand, vilket man inte får göra enligt lag, alla parter måste vara överens för att ändra ett ingånget avtal. Du har INGEN som helst skyldighet att återsända de levererade bläckpatronerna, du har betalt för dem. Att IncClub anser att du inte kan kombinera olika erbjudanden, är ju i så fall upp till dem. Om de är uppenbart orimligt resultat av ett sstemfel så kan man inte begära att leverantören ska stå fast vid ett sånt erbjudande, men i detta fall verkar ju priset helt rimligt och erbjudandet likaså trots att de "räknat fel" i sitt system. Det äventyrar ju inte direkt deras existens av detta "fel" utan de får helt enkelt bita i det sura äpplet och rätta sitt system själva på egen bekostnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
OBS!! Var tydlig med att specificera att detta gäller merkostnader för din reklamation. Annars får man inte bara skicka en räkning utan föregående avtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Då får du kompensation för dina extra kostnader och IncClub har hanterat dig som kund på ett bra sätt tycker jag (inte från början givetvis, men efter lite sprattlande så...). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: Det var jag som inte läste hela tråden, missade sida 2 ![]() Sluta gräva upp lik Kondomkungen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Vidare så (har?) de hanterat personuppgifter på ett direkt olagligt sätt. Jag orkade dock inte bråka mer än att skicka mail till dem som de inte svarade på.
Vid min beställning stod något i stil med: "Ange personnummer (kommer endast att användas för att verifiera identitet vid fakturabetalning)". När jag ett par år senare hade flyttat och gift mig skulle jag beställa (gratis) patroner åt min fru. "FEL - detta erbjudande kan endast användas en gång per hushåll". Så de använde inte alls mitt personnummer enbart för att säkerställa fakturabetalningen. De lagrade personnummret för intern kundhantering. Kan inte tänka mig att det är ok enligt PUL att göra så. Måhända har de skärpt sig, jag har aldrig beställt från dem igen. Jag har inte något emot att lämna ut personnummer, men då skall det stå vad de använder de till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Riktigt bra lösning av inkclub. Ni andra som slutat handla där, en för att dom inte avslöjade deras leverantör, nästa som slutat handla för att erbjudande data lagrades för att minimera att samma hushåll beställer fler varor osv osv. Är det inkclub det är fel på? Tror att det är bra att analysera sig själv först.
Edit: felstavning |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|