FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fråga som jag behöver få svar på.
Jag beställde 5 bläckpatroner från företaget inkclub. Jag fick 10% rabatt genom att använda en speciell länk. Jag hade även en rabattkod som gav mig fotopapper på köpet. Beloppet som stod på deras hemsida var 598:- och det stod även i ordererkännandet jag fick på mail. När jag sedan kikade på vad de dragit från mitt kreditkort så blev jag förvånad över att de hade dragit 664:- Detta utan att kontakta mig. Så jag mailade dem och frågade varför de gjort så. Anledningen var att man inte kunde kombinera dessa erbjudanden(10% och fotopapper på köpet). Får företag göra så? Jag har inte ens ett kvitto som visar det högre beloppet. Jag har fått erbjudande att skicka tillbaka patornerna och få pengarna tillbaka. Det är inget problem att göra eftersom jag inte öppnat patornerna ännu. Dock så vill jag ha en frankerad kartong skickad till mig? Är det för mycket begärt tycker ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej, dom får stå sitt kast då du fått orderbekräftelse etc på det första beloppet. Bara att vägra betala det belopp dom kräver och stå fast vid det belopp som deras sida sagt och orderbekräftelsen
Krånglar dom finns K.O |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De har garanterat friskrivit sig från eventuella felaktigheter vad gäller priser. Jag skulle även gissa på att det framgår av deras leveransvillkor eller på annat ställe att man bara får använda ett rabatterbjudande åt gången. I vilket fall så har de självfallet inte rätt att ändra beloppet utan att först meddela dig om det.
Häv köpet och begär återbetalning på hela beloppet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Då ska jag försöka få en förpackning från dem som jag kan returnera sakerna i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vänd dig till banken och tala om att de dragit fel belopp från ditt kreditkort. Visa upp din bekräftelse där det lägre beloppet framgår.
Har du beställt som privatperson har du nog stora chanser att få rätt. Kontakt konsumentverket också
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu reklamerat korttransaktionen hos min bank. De skulle lösa det med inkclub och sätta tillbaka mellanskillnaden.
Kan bara råda andra att akta er för inkclub! Jag ska titta till Megastores priser istället ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter som en "oren accept" då ni avtalat om varor XY till priset Z och de sedan skickar varorna XY och begär att du betalar in beloppet Z + 66kr.
Att anmäla till banken som du gjort borde fungera utmärkt då du har orderbekräftelsen som styrker det överenskomna priset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har handlat hos Inclub vid ett flertal tillfällen och aldrig haft några problem med dem. jag tycker det är många som är negativa mot dem och här har vi ju ett praxexempel på varför så många är negativa mot Inkclub. Kanske att jag får se upp för dem i fortsättningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Bankkillen jag pratade med sa att han skulle sätta in mellanskillnaden på mitt konto och så löser de resten med inkclub. Men jag vet inte om jag vill behålla deras saker längre.
Har egentligen lust att debitera inkclub milerstättning till banken för reklamationen, parkeringsavgift och tiden det har tagit med allt strul. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|