FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men det blev inget samarbete, fick inga seriösa svar och äger 100% själv nu. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-08-31 klockan 07:00 |
||
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan vi få en story från start till mål?
|
||
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Medlem
|
Är också nyfiken hur det gått!
|
||
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte jag har formulerat mig rätt i början av det här tråden, plus att mycket har skett sedan jag startade denna tråd.
Det har aldrig handlat om något nytt som innebär mycket risk, det är expansion på något jag arbetat med länge det gäller. Det gäller inte endast Sverige nu men många rikare länder/språk som jag vet köper mycket av erfarenhet samt globalt/engelska. Det har redan gått bra från början, expansionen innebär bara mera intäkter och i mitt fall mindre utgifter på nuvarande inkomster. Tror formuleringen blev helt fel i början vilket ledde till missförstånd om att det var något nytt och riskfyllt, det har alltid handlat om expansion på något som redan går bra. Just nu går det bättre än jag tänkt har gjort några stora överrenskommelser så blir andra störst i världen ganska omgående, sedan tar det inte ens 5 år tills man erövrat världen så det skriker om det (snacka om ambition ![]() Är faktist på startskedet men dealen jag gjort plus allt jag redan har klart som grund garanterar att konkurrensen inte har en chans. Det är 10 års arbete det rör sig om plus erfarenhet plus att marknadsföringen är redan igång (kontakter/vänner), så ganska kört för konkurrenterna (tycker lite synd om dem ![]() Men men, väntar just nu på en potentiell samarbetspartner från denna forum som vill ha andelar i företaget, kommer han med ett rättvis bud innnan jag är igång så kommer jag ha ett partner som äger andelar i Malta bolaget och allt under det, annars kör jag bara igång ensam. Kan komma igång imorgon om jag så vill men väntar på ett betallösning i Sverige just nu som är sista skedet. Då jag helst inte vill ha miljoner liggande i ett utländskt företag som kan skapa till problem genom att inte betala ut det man tjänat, braintree hade varit ett bra alternativ men vad jag förstår kan dem låsa konton och hålla i pengarna och det vore katastrof, så jobbar med företag man kan lita på i Sverige. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-03 klockan 07:18 |
||
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bästa tråden på länge.
Det känns som att titta på ett extra intressant avsnitt av Dragon's Den där man inte vet om personen är riktigt klok eller ett sympatiskt affärsgeni som bara har svårt att uttrycka sig på ett sätt som gör idén rättvisa. För den bilden man får av ditt företag i denna tråd är faktiskt inte fördelaktigt, i min mening. För, Lindalicious, du verkar vara en härligt energisk person och man kommer mycket långt på ambition och vilja. Jag känner också igen mig i den där känslan att "Herrejösses, jagharkommitpåvärldensbästaidéochärgryyym" när jag kommit på nya idéer. Fortfarande kan jag se en fantastisk potential i idéer som jag numera ger bort (http://www.wallcloud.se/ideer-for-we...r-bortskankes/). Emellanåt stämmer känslan till viss mån och även jag har lyckats ibland men man inser också att konkurrenterna är inte dumma de heller. När det finns ett utrymme i branschen kommer det att fyllas. Så fort någon inser att du kan har prickat en guldåder (vilket jag inte utesluter) så kommer de flockas dit likt affiliates till ett smslåne-keyword. Då gäller det att du nått en position som gör att försprånget blir ointagligt (läs Google/Amazon). Om ditt försprång är att: - Ha 10 års erfarenhet - Ha 10+ kompisar som kan hjälpa dig - Redan ha ett (nästan) fungerande system för företaget så kommer det inte räcka. Jag reagerar dock mest mot dina världsfrånvända benämningar som tex - "0% risk" - du blev sjuk innan sommaren och var tvungen att pausa företagandet. Vad händer om du blir sjuk igen? Eller något annat händer i ditt privatliv? Det finns alltid 100 saker som kan hända. Du kanske hittar en ny ÄNNU bättre idé och lägger allt fokus på den och lämnar investerarna till denna idé därhän. - Kommer kunna omsätta miljarder - Alla branscher jag arbetar i kan teoretiskt sett omsätta miljarder. Presentbranschen, som jag är aktiv i, omsätter tex miljarder i Sverige. Nu är jag medveten om att nya branscher dyker upp hela tiden (säg tex cashback shopping) och oftare än förut. Är man först ut i en sån bransch så har man såklart ett försprång som är värt en del. - "Potentiellt betala en revisor 25 miljoner i månaden". Vad händer när du kanske behöver expandera nästa gång, för att tex anställa en säljare. Får han också 25% = 25 miljoner / månaden. Jag utesluter inte att du hittat en guldåder och har en hel del kunskaper och egenskaper (du verkar väldigt driven) som kan bära dig en bit på vägen. Det som lyser som en kraftigt röd flagga för mig är just att du inte tar in något av det som skrivs utan verkar leva i en fantasivärld där allt kommer gå som du vill av det enkla faktum att det du vill att det ska gå så. Slutligen, det som jag tror gör att denna tråd blir så spännande är just det faktum att du verkar vara sympatisk och mycket driven men med de negativa aspekterna som jag nämnt ovan så framstår prospektet som oseriöst. Alla är nog nyfikna att se om vi blir överbevisade i framtiden. Historien är full av människor som "ingen" trott på och som lyckats mot alla odds. Dessa skrivs de böcker och görs filmer om. Historien är dock ännu mer fylld av personer ingen trott på och, av goda anledningar, misslyckats precis enligt oddsen. Man hör rätt sällan om dem. Hursomhelst, lycka till och fortsätt uppdatera oss. Ska bli kul att höra ett härligt "Vad var det jag sa!?" om några månader. |
|||
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det jag anser är att ha viljan, glöden och passionen som Linda har är jättebra - men ignoransen tar över och ger det hela en dålig bild. Kommentarer såsom "tycker synd om konkurrenter", "miljarder i omsättning", "30.000 transaktioner i månaden från start" etc etc etc.
Det påminner mig om hur jag själv var för många år sedan - när man inte testat något riktigt stort utan dragit in ett par tusenlappar på affiliate och lyste med självsäkerhet och tanken att man enkelt kan göra nästa Facebook. För mig handlade det om mognad men då Linda har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.), så antar jag att Linda är åtminstonde 30+ och har växt klart - så då är vi tillbaka på antingen total ignorans eller storhetsvansinne pga. tidigare vinster. Eftersom trådstarten börjar med lån på 90.000 så tror jag på det första - men rätta mig gärna om jag har fel! |
|||
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror hon tjänar bra med pengar, det var ingen verksamhet jag var intresserad av att gå in i (moraliska aspekter). Men det är jag.
Och nej, jag tänker inte berätta vad hon pysslar med om hon inte själv berättar. Och nej, jag har inte varit i kontakt med henne för att prata om projekten. Jag har listat ut ändå vad hon pysslar med. Mycket spekulation i denna tråd. ;-) |
||
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för ett bra inlägg Clirre.
Citat:
Men hälsomässigt är det inget seriöst, enligt läkaren lever jag i 70 år till som en vanlig hälsosam människa. Fick göra lite undersökningar men blev aldrig inlagt på sjukhus, till och med medans jag väntade på röntgen svar hade jag med mig arbete som jag jobbade på, så har extremt mycket motivation. Kommer inte ändra mig till ett annat ide, är samma sak jag fokuserat på under många år. Citat:
Men jag kan ta ett exempel på min situation, jag använder mig av smslån som exempel. - Jag äger 7 av 10 bästa tjänster som erbjuder smslån. - Jag har en del kontakter som marknadsför flera av dessa tjänster via seo, facebook och andra källor. - Det går redan bra och är ute efter att expandera. - Det rör sig om många språk (sprider på risken och intäkterna ökar utan att utgifterna ökar.) - Det rör sig om låga utgifter mycket vinst, vore sig det gäller offline eller online företagande så är det utgifterna som avgör hur hållbar företaget är. Vill du t.ex. köpa ett kafe, så är det viktigaste att månadshyran kan betalas med 2-3 dagars intäkter, då är det ett bra affär. Citat:
Det är så det ligger till med många detaljer. Med noll risk är det viktigaste att om google gick i konkurs imorgon så skulle inte jag gå i konkurs, skulle förlora mer än hälften av försäljningen utan google, men långt ifrån konkurs. För mig är det lågrisk när det gäller internet affärer. Tack för din feedback som är ganska neutralt men bra, där du inte ifrågasätter vad jag kan och inte kan och du är medveten om att du inte kan alla detaljer om vilka kort jag har i handen. |
|||
![]() |
![]() |
#80 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Yakuzaemme...
Det är just det som har varit problemet med denna tråd, att jag kanske verkar ignorant eller att jag har storhetsvansinne. Kan inte visa alla kort jag har, till och med när du skriver ett non-compete agreement när du säljer hemsidor så finns alltid risken att "någon annan" gör det. Det handlar om pengar trots allt, då vill jag helst inte visa alla kort jag har i handen. Är jag rädd för konkurrens? Absolut inte, bara min grund räcker till att ta koll på 30 konkurrenter utan att jag behöver anstränga mig. Men vad gör jag om det blir 100 konkurrenter? Varför skall jag sätta mig i en situation där hundratals konkurrerar mot mig som resulterar i att mina intäkter minskar utan tvekan, då väljer jag att inte prata så mycket och att folk ser mig som ignorant och folk kan tycka att jag är ignorant hur mycket dem vill men när allt är klart då är det mitt bankkonto som har många siffror och inte deras. Enda problemet är att jag inte kan sitta och skriva i detalj vad jag har för kort i handen som ger mig denna självförtroende som kan tolkas som storhetsvansinne av dem som inte ser hela bilden. Men jag förstår dig, skulle vi byta plats och du startade den här tråden så skulle jag troligen nästan vara hundra på att du har ett fantasi ide som att starta dating sida eller nya facebook och att du saknar erfarenhet. För det är nästan alltid så att amatörer startar tråd som denna, undantag är sällan. Har själv aldrig varit med om att någon sökt samarbete till något så bra som jag erbjöd i denna tråd, folk vill helt enkelt inte dela med sig. På tal om att dela med sig, hur kan jag vara ignorant om jag gång på gång skrivit här om min svaghet, att jag behöver hjälp med offline företagande från samarbetspartnern. Hade jag varit ignorant hade jag inte kunnat se mina egna svagheter, vilka jag kan. Men jag tänker kakan är stor nog att det kommer att ha NOLL effekt på mitt livsstil framöver om jag ger bort mindre andel i företaget. Men det är också win-win, jag är ute efter snabbare tillväxt med bra resurser redan från början så som kontor och personal, så om jag hade kontor och personal redan från början skulle det sluta med snabbare tillväxt för företaget och som resultat av det skulle jag tjäna mer och andelarna jag gav i ett samarbete skulle inte ha någon effekt alls på hur mycket jag tjänar, tvärtom jag skulle inte vara ensam i ett större projekt som denna och skulle få all rådgivning och vägledning jag behöver om offline företagande och ha någon att bolla med om expansionen utan att dölja kort. Svarar lite nedan: Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vartannan person vill nog starta blocket, och många försökt men misslyckats ![]() Du nämnde mognad, då har du rätt jag väljer att se internet affärer och strategier som ett spel. Det är ett val jag gör som hjälper mig lyckas, ser jag det hela som ett spel jag måste vinna så ser jag inga som helst begränsningar/hinder, jag håller det under kontroll dock genom att alltid räkna lågt på framtida resultat och prestera mycket mer än någon annan hade gjort. Tar du fram 1 hemsida så kan du räkna med att jag har 100 av högsta kvalitet, jag fokuserar på effektivitet att jag får högsta möjliga resultat och att det går extremt snabbt till då jag är medveten om att TID ÄR ALLT. Om det tar en konkurrent 3 månader att göra klart en projekt, så har jag en med bättre kvalitet färdig på 3 dagar utan problem. Mycket tack vore erfarenhet och kontakter som man inte kan få så snabbt, gäller också att bygga ett relation till kontakterna och folk man jobbar med. Jag är kompis med alla jag jobbar med vilket skapar lojalitet vilket i sin tur håller i längden, så pass mycket lojalitet att en del marknadsförings kontakter jag har erbjöd mig 50% av deras vinst per försäljning under uppstartsfasen nu för att dem vill att jag lyckas. Känner inte många som ger bort pengar, så att bygga ett bra relation till kontakterna är nog det bästa jag gjort nu när jag tänker efter lite. |
||||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|