Kom ihåg mig?

Söker samarbete

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-26, 15:35 #61
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Du har hållt på med online-business sedan 18 år tillbaka - ändå börjar denna tråd med att du behöver en investering på 300k (som sedan blev 90k).

Vet inte om jag ska skratta när du, enligt dig, har världens erfarenhet inom företagande och skapa pengar men att ge bort 25milj i månaden för bokföring är för dig ett helt OK framförande. Trots allt så vill du inte tjäna pengar utan välgörenhet är bäst.

Spendera tiden istället på att skriva ihop en vettig och tydlig (ta denna tråd som referens över hur idén inte ska presenteras), ta dig till banken och ta ditt lån på 90k som du räknade ut skall räcka.

Skicka sedan ett PM till dig med vilken stad du bor i så skickar jag 15 stycken länkar+telefonnummer till olika revisorbyråer nära dig - alla som är helt kompetenta att göra allt du vill offline (redovisning,bokföring,bokslut,hjälpa med fraktbolag m.m). Detta kan kosta upp mot 2000/mån. Du sparar alltså 24.998 miljoner per månad. Varsågod.
Det är just det att jag inte har världens erfarenhet i företagande, jag har världens erfarenhet i online företagande och kan extremt lite offline.

Nu gällder det ingen investering längre då jag lyckats med precis det jag ville ha investering till på egen hand. Så pass bra att jag inte ens behöver jobba, men självklart gör jag det då jag har större mål än ett vanligt lön. Så hela det här fungerar redan bra, men vill ta nästa större steg.

Jo jag har tänkt på revisor också, men det känns som om dem bara gör bokföringen och jag måste ändå sköta allt annat offline själv.

Skulle vilja att någon annan tog hand om offline biten så jag slipper oroa mig ifall allting har gått rätt till.

Det är inte lätt mycket inkomster och utbetalningar måste ske, vet inte om en revisor jag betalar per timme kommer att hjälpa mig så pass mycket.

Det kommer att röra sig om 30,000 transaktioner per månad inom 6 månader, det är mycket att redovisa.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-03-26 klockan 15:42
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-03-26, 16:10 #62
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Och angående 25% som jag vill ge bort för hjälpen...

Visst jag förstår att till och med 10% eller 5% är bra erbjudanden, men jag vill att personen i fråga verkligen hjälper till och inte bara gör ett snabb jobb av det hela. Jag tror ju mer pengar personen i fråga kan tjäna på samarbete desto mer involverad och engagerad blir denna i företaget.

7,5 miljoner eller 10 miljoner, är inte större skillnad för mig. Att ge bort 25% blir min garanti på att allt går rätt och bra till, som resultat av det tjänar företaget och jag mer också.

Jag tror på bra belöning, gillar till exempel att locka folk som jobbar för mig med bonusar om jobbet är utfört riktigt bra och som resultat tjänar jag mer eftersom kvaliten blir mycket högre.

Det är ganska logisk egentligen varför jag är så "generös", tror personen i fråga att denna kommer att tjäna riktigt bra om denna gör bra ifrån sig är det bara extremt positivt för mig och för företaget.

Jo jag är medveten om att de flesta tänker "jag jag jag" men så tänker inte jag, jag vill belöna alla som är delaktiga i min framgång eftersom jag inte hade klarat av det utan deras hjälp (tacksamhet).

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-03-26 klockan 16:16
Oläst 2016-03-27, 22:09 #63
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Hur som helst känns fel att jag måste sitta här och förklara mig för folk när jag redan är riktigt bra på det jag gör.

Jag behöver någon som kan sköta hela offline biten:
- redovisning / bokföring
- kontakt med bank, betalsystems företag, bolagsverket och skatteverket.

Behöver hjälp med allt som sker offline och jag sköter allt som sker online, men vi pratar igenom hur allting fungerar och har möten där vi diskuterar hur vi skall gå till väga med det ena eller det andra på bästa sätt, så fort företaget kommit igång kan vi sitta på ett kontor med anställda.

Jag kan lite om offline företagande, men får företaget att lyckas online så enkelt är det.

Bäst av allt så kommer det att gå med vinst från första dagen.

Du får 25% av allt som tack för hjälpen och jag kan garantera att det blir värt besväret för dig, efter 10 år kan du gå i pension eller flytta till bahamas upp till dig.

Skicka PM vid seriös intresse.

Läser du detta och har negativa kommentarer håll det för dig själv, har aldrig träffat på en framgångsrik entreprenör som inte var positiv.
Oläst 2016-04-12, 22:17 #64
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Du har hållt på med online-business sedan 18 år tillbaka - ändå börjar denna tråd med att du behöver en investering på 300k (som sedan blev 90k).

Vet inte om jag ska skratta när du, enligt dig, har världens erfarenhet inom företagande och skapa pengar men att ge bort 25milj i månaden för bokföring är för dig ett helt OK framförande. Trots allt så vill du inte tjäna pengar utan välgörenhet är bäst.

Spendera tiden istället på att skriva ihop en vettig och tydlig (ta denna tråd som referens över hur idén inte ska presenteras), ta dig till banken och ta ditt lån på 90k som du räknade ut skall räcka.

Skicka sedan ett PM till dig med vilken stad du bor i så skickar jag 15 stycken länkar+telefonnummer till olika revisorbyråer nära dig - alla som är helt kompetenta att göra allt du vill offline (redovisning,bokföring,bokslut,hjälpa med fraktbolag m.m). Detta kan kosta upp mot 2000/mån. Du sparar alltså 24.998 miljoner per månad. Varsågod.
Hjälper också till!
Jag måste fan se hur detta slutar!
Replayme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-04-14, 09:46 #65
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det faktum att du inte tar in något alls av det som skrivs i tråden gör väl om något att ingen ser någon som helst möjlighet att kunna samarbeta med dig. Du måste ner på jorden innan någon seriös person ens funderar på tanken. Det är ett gott råd, ingenting annat, men jag förväntar mig ytterligare ett långt försvarstal
Oläst 2016-04-14, 21:40 #66
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Har bestämt mig för att sätta igång ganska omgående och ha allt klart vid Juni.

Skall svara på PM nu, sista chansen att vara med annars kör jag igång själv inom 2 veckor.

Ganska säker på att det blir företag i Malta tror det är bästa alternativet.
Oläst 2016-04-15, 04:05 #67
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det faktum att du inte tar in något alls av det som skrivs i tråden gör väl om något att ingen ser någon som helst möjlighet att kunna samarbeta med dig. Du måste ner på jorden innan någon seriös person ens funderar på tanken. Det är ett gott råd, ingenting annat, men jag förväntar mig ytterligare ett långt försvarstal
nej då, slösar inte tid med det har mycket att göra
Oläst 2016-06-17, 17:10 #68
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Har WN som tidsfördriv

Nu är det juni, hur går det?
Adestro är inte uppkopplad  
Oläst 2016-06-26, 13:48 #69
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Nu är det juni, hur går det?
Startade företag i Malta det gick snabbt till, men banken i Malta tog för lång tid men blev klar igår 25-06-2016.

Nu kan jag äntligen sätta igång med arbetet, lär ta 2-3 veckor nu tills företaget är helt igång och går med vinst.

Hittade några som ville vara med i Sverige men ingen i Malta, så som det ser ut just nu har jag 100% av verksamheten själv.

Vore fortfarande intressant med samarbete, men nu är det ett företag i Malta det gäller.
Oläst 2016-08-30, 17:12 #70
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Så vid det här laget sitter du och tittar på hur banksaldot bara ökar och ökar?
Adestro är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017