FAQ |
Kalender |
![]() |
#211 | ||
|
|||
Medlem
|
Kors i taket!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ingen som helst anledning att placera en sajt riktad till den svenska marknaden på ett amerikanskt webbhotell. Sen finns det en hel del med koppling till offentlig verksamhet som lagligt sett inte ens kan placera sin sajt utanför Sveriges gränser. Att ingenting dåligt händer på amerikanska webbhotell är naturligtvis inte heller sant. De är många gånger fler och det är ingen rättvis jämförelse för fem öre.
![]() |
![]() |
#213 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har du relevant erfarenhet själv?
![]() |
![]() |
#214 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste ge ett stort plus till Inleed som har hjälp mig att flytta min viktigaste sida kl 00:50 mitt i natten från crystone. Tack!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Supporten visste inte alls hur dom skulle lösa problemet annars. Inga viktiga mailadresser som tur var. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Loopia: http://www.lindqvist.com/svenska-web...ia-gar-sonder/ FSData: (2007) http://www.idg.se/1.82145?mv=pass CityNetwork & Binero: http://www.itnyheter.nu/omfattande-p..._20130305.html Oderland hittar jag massa småstörningar men inget i nyheter om en omfattande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
FS-data hade ju ett gäng rejäla omgångar med problem i början av 2000 vill jag minnas.
Jag har varit kund hos Glesys i minst 6 år kan inte påminna mig några långa avbrott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Självklart kan något strula hos alla hosts, men det vi sett hos några svenska bolag under de senaste åren tycker jag mer eller mindre makalöst. Det är trots allt inte nittiotal längre.
![]() |
![]() |
#219 | ||
|
|||
Medlem
|
När man trodde att det skulle hålla sig på rätt sida ett tag kommer nästa grej. Nu har Crystone avaktiverat 5 av våra domäner i deras system trots att de är betalda. Helt obegripligt.
Dessa 5 sajter har nu legat nere utan dns i 2 dygn. Kundtjänst hade hela dagen på sig att fixa detta enkla ärende igår men icke. Skiten är fortfarande nere och vet helt ärligt inte vad man ska säga. Hela detta företag är ett skämt och jag avråder bestämt från att göra affärer med dom. Maken till inkompetens, bristande säkerhet samt usel kundtjänst är sällan man stöter på. Bara under de senaste 2 månaderna har servrar blivit hackade. Sajter legat nere mer än 15 timmar i sträck samt nu droppen , 5 domäner spårlöst borta i deras system som de tydligen inte kan fixa på ett bra sätt. Skäms Crystone. Senast redigerad av turneround den 2015-03-11 klockan 09:03 Anledning: Formatering |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |