FAQ |
Kalender |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I min värld hade du fått haft ett ansvar att fixa en privatsjukvårdsförsäkring och betalat premie som motsvarar rätt summa. Sedan kan det finnas undantag i försäkring om man får diabetes och samtidigt misskött sin kropp och är extremt överviktig. Fast kan man med inte skylla på andra. Men du anser du har rätt råna folk på gatan för ha råd med din vård samtidigt? Ingen skillnad bli rånad på gatan eller ofrivilligt rånad av skatt. Samma resultat du blir av med dina egna pengar. Så klart det finns personer som är ofrivilligt sjuka, samtidigt betyder inte det andra har något ansvar för det heller. Sedan menar du att din familj och släkt inte hade hjälpt dig om du inte hade råd betalat själv? För på dig känns det som att det är en rättighet andra ska betala din vård samtidigt du ska ha råd med eget boende, semester och allt? Din inställning är helt fel, din inställning är du har rätt tvinga andra för dina egna problem. Jag tar ansvar för mitt eget liv och mina egna beslut. Och mina val ska vara frivilliga. |
||
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|