Kom ihåg mig?

Unionen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-26, 12:27 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Blir fan stött av dig på riktigt. I ditt drömland hade bl.a. jag som diabetiker fått självdö för att jag inte har råd att bekosta vården som krävs. Detta trots jag jobbar heltid, kanske inte får tillräckligt betalt, men trivs med arbetet, hade jag fått mer betalt hade jag kunnat betala för mig. I ditt drömland hade jag då istället behövt känna enorm stress över att hitta ett bättre betalt jobb, vilket har väldigt negativ inverkan på de flesta människor och sjukdomar, däribland diabetes. När jag fick diabetesen hade jag ett väldigt stressigt jobb, vilket läkarna tror hade markant inverkan på att jag drabbades.

Så min fråga till dig är om du anser en ofrivilligt sjuk person som jobbar heltid till låg lön som värdelös?

Finns det preventivmedel? Är en average person medveten om det isf? Har de möjlighet till abort? Hur stor andel av dessa födslar sker pga våldtäkt? Tror knappast det beror på att alla är korkade...

Fyfan, förstår varför många lämnar forumet, man kommer i riktigt dålig stämning av att läsa det du skriver.

I min värld hade du fått haft ett ansvar att fixa en privatsjukvårdsförsäkring och betalat premie som motsvarar rätt summa.

Sedan kan det finnas undantag i försäkring om man får diabetes och samtidigt misskött sin kropp och är extremt överviktig. Fast kan man med inte skylla på andra.

Men du anser du har rätt råna folk på gatan för ha råd med din vård samtidigt? Ingen skillnad bli rånad på gatan eller ofrivilligt rånad av skatt. Samma resultat du blir av med dina egna pengar.

Så klart det finns personer som är ofrivilligt sjuka, samtidigt betyder inte det andra har något ansvar för det heller.

Sedan menar du att din familj och släkt inte hade hjälpt dig om du inte hade råd betalat själv?

För på dig känns det som att det är en rättighet andra ska betala din vård samtidigt du ska ha råd med eget boende, semester och allt?

Din inställning är helt fel, din inställning är du har rätt tvinga andra för dina egna problem.

Jag tar ansvar för mitt eget liv och mina egna beslut. Och mina val ska vara frivilliga.
patrikweb är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017