Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Unionen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-27, 16:40 #51
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Men tycker du det är friskt med Sverige ? Typ har världens högsta skatter där vissa får betsla miljarder i skatt. Hög moms, hög skatt på typ allt samtidigt går staten minus typ.
Nej, Sverige är verkligen inte det ultimata samhället. Jag kan se många förbättringar. Men det är svårt att föra en rimlig diskussion med någon som alltid har samma radikala svar. Men så är det väl med alla extrema övertygelser, oavsett om man är höger eller vänster, religöst övertygad eller gillar att smiska 7 kvinnor - man ser bara att man själv har rätt.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2015-02-27, 17:12 #52
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Nej, Sverige är verkligen inte det ultimata samhället. Jag kan se många förbättringar. Men det är svårt att föra en rimlig diskussion med någon som alltid har samma radikala svar. Men så är det väl med alla extrema övertygelser, oavsett om man är höger eller vänster, religöst övertygad eller gillar att smiska 7 kvinnor - man ser bara att man själv har rätt.
Dock har jag bara en åsikt om Sverige, inte så jag behöver bry mig om fixa förändring.

Jag redan flyttat och bor ändå i 6-10 olika länder varje år, så väljer ändå det som passar mina olika behov.

Men hade aldrig bosatt mig i ett land som inte har något undantag för att få 0% skatt.

Sedan tror jag om folk själva fick välja vilken % skatt dom ville betala så hade det varit tydligt vad folk hade velat ändå. Även i Sverige. Så knappast jag skulle vara radikal om vilja ha 0% skatt. Många hade velat det.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2015-02-27, 17:26 #53
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Sedan tror jag om folk själva fick välja vilken % skatt dom ville betala så hade det varit tydligt vad folk hade velat ändå. Även i Sverige. Så knappast jag skulle vara radikal om vilja ha 0% skatt. Många hade velat det.
Du vet att vi röstar om sånt i Sverige va? :-)
Och om folk fattade hur mycket dom för för sina skattepengar i Sverige så tror jag många skulle kunna tänka sig att betala mer.

Patrik du lever ganska ensam va och du verkar ha ganska svårt med empati. Det kanske gör att man tänker mer på vad som är bra för mig än vad som kan vara bra för andra (läs boskap).

Senast redigerad av Ara den 2015-02-27 klockan 17:29
Ara är inte uppkopplad  
Oläst 2015-02-27, 18:36 #54

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Du vet att vi röstar om sånt i Sverige va? :-)
Och om folk fattade hur mycket dom för för sina skattepengar i Sverige så tror jag många skulle kunna tänka sig att betala mer.

Patrik du lever ganska ensam va och du verkar ha ganska svårt med empati. Det kanske gör att man tänker mer på vad som är bra för mig än vad som kan vara bra för andra (läs boskap).
Fel, man röster inte om enskilda frågor och väldigt sällan folkomröstningar på enskilda frågor.

Men om folket fick välja vilken skatt individuellt så tror jag säkert folk valt mycket låg skatt. Även om inte alla hade valt 0%. Nog väldigt fåtal % som hade valt högre alla fall.

I antal timmar lever jag säkert mycket mer ensamt, men en förklaring till det är jag är fri på dagarna medans övriga jobbar. Åt andra sidan reser jag jorden runt istället, och ofta någon med mig på resan. Även om dom inte klarar stanna lika många veckor som jag är iväg.

Nej jag har ingen empati för någon som anser det är en rättighet leva på mina pengar och med våld tvinga av mig pengar för dom ska kunna ligga i soffa och vara arbetslös och få allt betalt.

Dock ger jag ofta mycket dricks, 1-10EUR per gång jag äter eller köper något med kontanter. Och flesta länderna jag är i betalar jag i kontanter.

Och har hänt jag gett så mycket som motsvarar 1-2 månadsinkomster i vissa länder.

Fast allt varit frivilligt, skillnaden är dom jobbar hårt o sliter i dom länderna.

Boskapen i väst ska bara ha och aldrig ge något tillbaka.

Sedan självklart tänka på sig själv i första hand, sedan personer som är närmast i familj o släkt etc.

Att tänka på alla möjliga miljarder som lever i världen är bara orimligt.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2015-02-27, 19:47 #55
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Tror du på fullaste allvar att alla som är arbetslösa vill vara det?
Ara är inte uppkopplad  
Oläst 2015-02-27, 19:48 #56
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Stänger denna tråd
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 4 (0 medlemmar och 4 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017