Kom ihåg mig?

vem är skylld till att minderårig beställer med fel personnr?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-10, 18:28 #18
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sundream Visa inlägg
I princip ganska enkelt fall att lösa, (alla stora postorder företagen drabbas ständigt av detta problem) du går ner till din polisstation och gör en skriftlig polisanmälan på dottern som har gjort en urkundsförfalskning. Skicka en kopia till mamma och dotter samtidigt som du skickar in ärendet till kronofogen på mamman, mamman får inom en vecka brevet från kronofogden som hon måste besvara och hennes svar skickas till dig, (svarar hon inte blir det ett kronofogds indrivning av kronofogden.)
Skyller hon igen på dottern så medelar du dem båda att du kommer driva ärentet till tingsrätten på dottern för urkundsförfalskning. Även som mindrigårig är det straffbart och hon kan dömas till samhällstjänst m.m.

Det är lite kolera eller pest över problemet för mor och dotter, mamman hänvisar till dotter som har gjort det, men som föräldrar har vi ett ansvar som vi inte kan I en tingsrätt smita undan, utan blir betalningsskyldig.

(jag resarverar mig från att lagarna har ändras sedan jag flyttade från Sverige)

//Lennart
Det där var en utmärkt beskrivning hur man kommer hamna på tidningarnas löpsidor som årets mest oseriösa företag. Man riskerar dessutom att förlora många lönsamma kunder som tycker att leverantören beter sig som en buffel.

Dessutom är en person som inte är straffmyndig inte åtalbar. Men även personer som är mellan 14-17 år hanteras med silkeshandskar.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-10-10 klockan 18:30
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017