| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
| Vänsterpartiet (V) |
|
8 | 5.48% |
| Miljöpartiet (MP) |
|
9 | 6.16% |
| Socialdemokraterna (S) |
|
18 | 12.33% |
| Centerpartiet (C) |
|
8 | 5.48% |
| Folkpartiet (FP) |
|
4 | 2.74% |
| Kristdemokraterna (KD) |
|
6 | 4.11% |
| Moderaterna (M) |
|
49 | 33.56% |
| Sverigedemokraterna (SD) |
|
38 | 26.03% |
| Feministiskt initiativ (F!) |
|
1 | 0.68% |
| Piratpartiet (PP) |
|
5 | 3.42% |
| Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du är trött på den svenska solidariteten! Till skillnad från vilken solidaritet? 1. Det är ju den som SD bygger sitt partiprogram på! 2. OK, men då skippar vi solidariteten så får vi se hur du reagerar när du inte längre har någon välfärd att vända dig till, inga arbetslivsförsäkringar, ingen trygghet över huvud taget. Hoppas att du bor i rätt kommun bara. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fick ett jobb i Stockholm efter att ha klarat mig på mina sparpengar i några veckor. Jag försökte hitta ett lokalt jobb först och främst för att slippa pendla till Sthlm vilket tar 4-5 timmar om dagen tur/retur. Hade ett dilemma och det var att mina pengar antingen räckte till att betala räkningar eller till att köpa pendlarbiljetten. Gick då till socialtjänsten för att få hjälp med min ekonomiska situation för en (1) månad och tror du man fick det? Nej. Köpte pendlarbiljetten ändå och diverse räkningar, etc. gick till inkasso. Men jag fick iaf ett jobb. Vad jag menar med att jag är trött på svensk solidaritet, är att man ska hjälpa alla överallt, men man skiter i de som bidrar till välfärden. Bara de som inte kan eller vill göra något får ta del av välfärden (iaf i Eskilstuna). Och varför SD? Jag har inget förtroende för de partier jag vuxit upp med. Kristdemokraterna skulle kunna vara ett alternativ men de har för lite mandat för att kunna ändra på något. Senast redigerad av Kimppa den 2014-09-09 klockan 09:37 Anledning: komma-tecken, etc. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Svaret kan ju inte rimligen vara att vilja ha en ny hitler?? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Förlossning 20k Föräldraledig 200k Dagis (5år) 100k Grundskola 9år: 810k + mat Gymnasiet 3år 400k +mat Sen 18år gratis tandvård. Lite vad du har "fått tillbaka" som du säkert tar för givet. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
! (även om inte alla punkter stämmer) Är norsk medborgare så fick fylla i papper ang. studiebidrag för att få det utbetalt via norska kassan.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Har man låg inkomst får man mer tillbaka av skatten än du betalar. Men om man har jobb i 40 år och ligger över medelinkomst betalar du mer skatt än du får tillbaka.
Mer rättvist är att man själv betalar för det man använder, istället för vara en parasit och inte betala full pris eller åt andra håll bli rånad för betala för andras utbildning. Jag betalar 160EUR mån för min privat sjukvårdsförsäkring vilket är mindre folk betalar i skatt till sjukvård i Sverige genomsnitt. Och då får jag sjukvård världen över på privatsjukhus på högsta nivå (undantag USA). Så i princip betalar man extrem dyr sjukvård i Sverige och får värdelös vård. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Folk är rätt odemokratiska här, genom inte acceptera SD som har närmare 10% röster.
Är väl det som är demokrati att folk har rätt rösta på det dom tycker är rätt utan att det är fel? Och det människo syn är med missbrukat ord, eller alla som inte vill ha fri invandring är rasister / nazister. Jag bor utomlands och reser väldigt mycket, och jag bor minst 3 månader i Afrika eller arab länder och har inga problem med muslimer. Jag har nog varit med om mer böner och arabiskt / muslims kultur än flesta svenskar. Men det betyder inte att jag anser det är rättighet få komma till valfri land och bli försörjd resten av livet. Och en person med mer än några IQ vet att en flykting i Sverige kostar mer än att hjälpa flera 100 tals runt hemländerna. Att folk vill fly till Sverige är väl inte konstigt, typ delar ut medborgarskap som leksaker i flingpaket samt krav och gratis försörjning resten av livet. På köpet ingår anhörig invandring. Lite som fråga en svensk om dom vill få en miljon utan motkrav. Och säkert 95% av svenskarna har aldrig typ varit utomlands o sätt andra länder i verklighet utanför EU typ. En charter resa med fejk fasad med fejkad miljö runt hotell räknas inte. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Då tar jag och inflikar i en hätsk debatt att jag förtidsröstade på Kommunistiska Partiet, tyvärr fanns det ej med som alternativ i omröstningen. :-)
Jag respekterar för övrigt alls rätt att ha idiotiska åsikter men jag tappar respekten för personer som har idiotiska åsikter och ej kan argumentera för dem grundligt och sakligt. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|