FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Valet närmar sig med stormsteg men vilken fråga är egentligen viktigast enligt dig när du röstar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skolan, vården och pensionärerna. Det är för mycket fokus på tiggare och invandrare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill se konkreta förslag, exempelvis konkurrensutsätta Arbetsförmedlingen, sälja öl&vin i matbutiker, höghastighetståg. Tycker politiken på sistone har blivit alldeles för flummig, med procentsatser och övergripande visioner som är väldigt svåra att följa upp vad de innebär i praktiken.
Där tycker jag Centerpartiet och Miljöpartiet ligger bra till, med tydliga åtgärder. Moderaterna och Socialdemokraterna är nog de som ligger sämst till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur kan du säga att miljöpartiet ligger bra till? Jag kollad på Åsa Romssons tal nu i Almedalen och flummigare får man ju leta efter och det var total avsaknad av åtgärder. Dessutom, dom få åtgärder som MP har lagt fram, det räcker ju inte med att det är åtgärden, dom behöver ju också vara rimliga & kunna omsättat till praktik, vilket dom sällan kan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Miljöfrågor om jag måste välja något men naturligtvis finns det mycket annat som är viktigt också.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Centerpartiet har ryckt upp sig och därefter tycker jag Miljöpartiet. De övriga känns som gamla partier som inte vet vad de står för längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Bidrag åt utlandssvenskar! Eftersom vi inte belastar det svenska samhället utgiftsmässigt är det ju inte mer än rätt att vi får kompensation för det. 10,000 i månaden räcker. Man är ju inte den som är den. Nä, seriöst så skulle skulle jag vilja se: 1. Kortare köer i den allmänna sjukvården (för de svårast sjuka). 2. En värdigare äldrevård utan privata intressen. 3. Höjda pensioner för de fattigaste pensionärerna. Jag håller med S (och SD) att storbankerna kan vara med och betala delar av kalaset.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Eftersom man inte bor i Sverige och alla nya anställda kommer bli anställda på Malta så behöver man inte bry sig så mycket.
Men 0% bolagsskatt kan man ju alltid önska sig, och mindre byråkrati och pappersjobb för svenska företag. Även att S, MP, V, FI hade fått 0% röster hade med varit väldigt önskvärt ![]() Men försöker hålla mig borta från ägas av någon stat utan vara fri person istället. Mycket bekvämare liv och levnadsstandard. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|