![]() |
Viktigaste valfrågan för 2014
Valet närmar sig med stormsteg men vilken fråga är egentligen viktigast enligt dig när du röstar?
|
Skolan, vården och pensionärerna. Det är för mycket fokus på tiggare och invandrare.
|
Jag vill se konkreta förslag, exempelvis konkurrensutsätta Arbetsförmedlingen, sälja öl&vin i matbutiker, höghastighetståg. Tycker politiken på sistone har blivit alldeles för flummig, med procentsatser och övergripande visioner som är väldigt svåra att följa upp vad de innebär i praktiken.
Där tycker jag Centerpartiet och Miljöpartiet ligger bra till, med tydliga åtgärder. Moderaterna och Socialdemokraterna är nog de som ligger sämst till. |
Citat:
|
Miljöfrågor om jag måste välja något men naturligtvis finns det mycket annat som är viktigt också.
|
Citat:
|
Citat:
Centerpartiet har ryckt upp sig och därefter tycker jag Miljöpartiet. De övriga känns som gamla partier som inte vet vad de står för längre. |
Hej,
Bidrag åt utlandssvenskar! Eftersom vi inte belastar det svenska samhället utgiftsmässigt är det ju inte mer än rätt att vi får kompensation för det. 10,000 i månaden räcker. Man är ju inte den som är den. Nä, seriöst så skulle skulle jag vilja se: 1. Kortare köer i den allmänna sjukvården (för de svårast sjuka). 2. En värdigare äldrevård utan privata intressen. 3. Höjda pensioner för de fattigaste pensionärerna. Jag håller med S (och SD) att storbankerna kan vara med och betala delar av kalaset. |
Eftersom man inte bor i Sverige och alla nya anställda kommer bli anställda på Malta så behöver man inte bry sig så mycket.
Men 0% bolagsskatt kan man ju alltid önska sig, och mindre byråkrati och pappersjobb för svenska företag. Även att S, MP, V, FI hade fått 0% röster hade med varit väldigt önskvärt ;) Men försöker hålla mig borta från ägas av någon stat utan vara fri person istället. Mycket bekvämare liv och levnadsstandard. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson