| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är dubbelmoralen. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Var det inte precis det man gjorde mot Soran Ismail? Högt uppsatta personer dessutom. Svårt för mig personligen att ens kunna förstå hur folk kan ge förtroende till SD efter flertalet av liknande incidenter.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Sedan menar jag inte att det skulle vara riktat mot specifika partier utan det beror helt och hållet på vad som sker i landet. SD är knappast bland de mest extrema i Europa (lyckligtvis). Säkerhetsrådet måste också avskaffas om FN ska fungera bra, annars behövs det en ny och mer effektiv internationell sammanslutning, t.ex. genom att EU går samman med övriga regionala organ såsom AU.Jag var aldrig intresserad av att diskutera huruvida högerextremism eller vänsterextremism är värst. Det var Johan H som tog upp den barnsliga diskussionen. Med någon märklig logik som bara han och hans gelikar förstår sig på så försöker man halvlegitimera den ena sidan genom att hävda att vissa personer inom media favoriserar den ena sidan? Obefogat våld är aldrig okej oavsett vem måltavlan är eller vem som utövar det (befogat våld = försvar) och vår lagstiftning är självklart också mycket tydlig på den punkten. Nu är det ju dock så att i Europa så är högerextremism det största problemet idag. I t.ex. Nordkorea är läget ett helt annat.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-05-17 klockan 09:17 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Sverigedemokraterna, Sverige: 5,7% Framstegspartiet, Norge: 16,3% Dansk Folkeparti, Danmark: 12,3% Sannfinnländarna, Finland: 19,1% Nationella Alliansen, Lettland: 13,9% IRL, Estland: 20,1% Nationella fronten, Frankrike: 13,6% Schweiziska Folkpartiet: 26,6% Frihetspartiet, Nederländerna: 10,1% Frihetspartiet, Österrike: 20,5% Vlaams Belang, Belgien: 7,8% Svoboda, Ukraina: 10,4% Gyllene Gryning, Grekland: 6,9% (enligt många att anse som ett nazistiskt parti) Jobbik, Ungern: 16,7% Attack, Bulgarien: 7,3% VMRO-DPMNE, Makedonien: 43% (!) Lite slarvigt kan man alltså dra slutsatsen att 10-15% av europeerna stödjer nationalistiska och invandringskritiska partier (dvs de som brukar benämnas som högerextremister). Knappast en oansenlig väljargrupp. Frågan är väl om denna del kommer öka ännu mer? Hamnar partier över 20-25% börjar de utgöra en verklig maktfaktor och kan hamna i vissa fall hamna i regeringsställning (i varje fall via koalitioner).
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|