FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Administratör
|
Var det någon annan än SR som sa att anonyma bloggar bör förbjudas? Kikade med wayback machine hos MP t o m och har inte lyckats se det uttrycket komma från MP utan bara från SRs rapportering i både skrift och tal. Det vore ju faktiskt intressant att se om det misstaget som korrigerades faktiskt gjordes av MP själva ens.
Tycker det är tämligen intressant att folk får för sig att detta möjligtvis påstådda och sedan korrigerade förslag skulle definiera MPs politik på området. Är det så välgjuten politiken ligger för nät-befolkningen i allmänhet? Isåfall skulle jag nog säga att det är vårt största demokratiska problem.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-04-16 klockan 17:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Google skulle inte heller bestå idag om de inte lät både länders styren och upphovsrätts-organisationer begära bort innehåll. Internet behöver mer (internationell) lagstiftning i min mening. Jag ser det som en av de största utmaningarna i dagens samhälle. Hur vi undviker laglöshet men ändå behåller frihet på området. Risken för brottslingar på nätet är ju idag försvinnande liten ... oavsett om det gäller DDOS eller mordhot. Samtidigt kan man se en mängd länder som kapprustar i "vapen" för internationellt krig via internet (de första striderna har ju ägt rum sedan länge). Om man inte börjar försöka vara kreativ i begränsningar som påverkar friheten så lite som möjligt blir nog grova brott och krig vardag om inte alltför länge.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skönt att de skall försöka rå sig på anonymiteten på nätet.
"Den som är ansvarig för en blogg kan inte vara anonym" -Finns en viss inkonsekvens i detta då det är fullt möjligt men att de nu vill införskaffa en lag som gör det olagligt, Lycka till säger jag bara. Då kan vi efter 5-10år efter motionen går igenom skrota den och hävda att de var ett konstigt beslut från första början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
någon vecka sedan. Vad jag menar med "neutralt" parti är att i skolan fick i alla fall jag lära mig att MP låg precis på linjen mellan höger och vänster. De vägrade välja sida trots att de konsekvent valt vänstervännerna framför både liberalerna och de mer konservativa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Japp, det stämmer att jag sannolikt röstar på MP men det är inte skrivet i sten. Det har dock inget som helst med saken att göra, jag hade reagerat precis likadant oavsett om det gällde Moderaterna eller Vänsterpartiet. En del verkar inte riktigt ha förstått vad det handlar om. Det jag reagerade på var två saker: 1. Tron att det här skulle vara ett förslag från Miljöpartiet. 2. Det allmänna politikerföraktet som dök upp i tråden. Det senare är ungefär lika intelligent som att säga att majoriteten av medlemmarna på WN är osociala nördar som bor i sina föräldrars källare och spelar WoW hela nätterna ![]() Att det sedan var ett korkat uttalande håller jag helt med om men det spelar mindre roll eftersom det aldrig gick särskilt långt ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-04-17 klockan 20:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-04-17 klockan 20:43 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|