FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För de nya toppdomänerna finns ju en varningsfunktion i alla fall. Förutom förtursregistrering går även en varning ut till varumärkesinnehavare som finns med i Trademark Clearinghouse vid nyreg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dvs t.ex. ica.guru och inte icaab.guru, icafood.guru, medical.guru eller communication.guru... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Rent allmänt så kan jag tycka att ganska många registrerar domäner med minst sagt låg potential för framtida spekulation. Ibland förstår jag inte hur man tänkt att dessa skall kunna generera profit. Man kan exempelvis se de mest märkliga domännamnen på diverse snapback-tjänster. Det är möjligt att jag underskattar potentialen...
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Det är nog tyvärr inte särskilt många som lyckas generera profit nuförtiden, väldigt få av de som droppar har ju nån type-in trafik att tala om. Vissa går väl att sälja, använda för SEO eller göra MFA siter av... Tittar man på snapkonkurrens i förhållande till värde så är nog .SE en av de absolut sämsta toppdomänerna att hålla på med.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|