FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet med de som driver antirasismfrågan är att de är lika dåliga på att lyssna på argument som SMR t.ex.
En enkel fråga som att "Tycker du att det är ok att ta in fler invandrare när vi inte ens kan ge de vi redan har ett vettigt mottagande?" får dem att gå i spinn och vräka ur sig svar i stil med "Du är rasist!" osv. DDOS:a alla extremsajter så kanske andra slipper en del DDOS. Suck.. Nej jag är inte allvarlig men jag är bra trött på både DDOS och extremister. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Sen är väl det du kallar för "ett vettigt mottagande" alltid relativt. Jämfört med de allra flesta länder i Europa och världen så är mottagandet i Sverige fortfarande mycket bra. Jämfört med exempelvis situationen i Syrien så är det väl till och med en förbättring att komma till Afghanistan idag.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Ensidig? Jag är öppen för diskussion, det är knappast de personer och organisationer jag avser. Jag är dessutom av den åsikten att nästan alla argument har sin logiska grund men att det som behövs är att man väger dem tillsammans vilket de inte klarar av att göra då de vill utesluta alla argument och fakta som de inte tycker om. Oavsett dess bärighet. Vem avgör vilken som är en seriös debattör? Rasistkortet spelas av ganska många, se bara på de "seriösa" debattprogrammen och de som skriver krönikor i riksmedia. De finns där med. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du är öppen för olika åsikter så borde du emellertid också vara öppen för olika tolkningar av vad rasism innebär? Många nazister anser inte att de är rasister. En väsentlig andel av Sveriges befolkning anser att Sverigedemokraterna är rasister. Det anser inte de själva. Citat:
Problemet du tar upp är däremot inte isolerat till flyktingmottagande. Det är snarare så att staten ibland ställer orimliga krav på kommunerna samtidigt som kommunerna i vissa fall vägrar gå staten till mötes och man hamnar då ofta i situationer där två parter skyller på varandra. Jag skulle gärna se att man i princip helt avskaffar det kommunala självstyret (möjligtvis med undantag för vissa frågor), avskaffar landstingen och låter staten ta ansvar för hela den offentliga verksamheten.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag kände inte till politism.se sedan tidigare. Men första länken jag klickar på leder direkt till vad jag tror är det Westman pratar om: http://www.politism.se/story/varning...rna/#post-6842 Herman Lindqvist är historiker och skriver en ledare om det han tror kan utvecklas till en demografisk bomb. Demografiska bomber är knappast något nytt, utan sådant som historiker har befattat sig med sedan man började studera demografi. Tex så kan man se att om en befolkning utgörs av en stor andel unga, arbetslösa, män, så följer historiskt alltid revolution och/eller krig som ett brev på posten. Men det borde Lindqvist inte ha sagt. RASISM skriker Margret Atladottir... Jag tycker dock det vore intressant att veta om personer som Margret inte förstår vad Herman pratar om. Eller om hon verkligen anser att det är rasism att vilja analysera stora folkvandringar. Den ökande andelen unga, arbetslösa, män som vi ser under 2000-talet är till stor del invandrad. Till skillnad från tidigt 1900-tal, då den bestod av en babyboom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Av princip skulle ingen av dem säga det, för då skulle ju deras åsikt sammanfalla med SD:s. Hemska tanke. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|