FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag befinner mig i ett skede där jag skulle behöva skala upp min affiliate-verksamhet och få nya insikter och inspiration. Jag driver ett tiotal olika sajter av varierande framgång och vill ta nästa steg. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon (svensk) affiliate som lyckats med affiliatemarknadsföring och därtill lyckats skala upp och utvidga verksamheten. Inte någon som tjänar en jäkla massa på en eller två sajter utan som kommit på ett smart koncept. Vilka namn kommer ni att tänka på spontant? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad mer exakt menar du med att lyckas? Finns nog många som har flera siter som drar in mycket pengar.
Är det antal sidor du är ute efter eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Alltså, inte antal sidor... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Du menar att dessa inte kommit på ett smart koncept? För mig låter det nästan som om du ute efter personer som tjänar mycket pengar utan att erbjuda några kvalitativa sajter?
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen vore det intressant att komma i kontakt med personer som lyckats bra med en sajt också. Syftet med denna fråga är att jag helt enkelt skulle vilja lära mig av dem. Personer som lyckats prickat ordentligt rätt med en sida vore förstås grymt intressant att snacka med också men det är de som lyckats skala upp (vilket jag försöker göra) som skulle vara mest intressant att lära sig av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
När räknas det som att man lyckats?
Över 50k per dag? Pro tip, sluta med seo och börja köpa trafik ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Låt mig revidera detta och förenkla det. Tex någon som tjänar 5-10 M / år...och som inte bara lever, utan lever gott, på sina affiiliateinkomster. Menar du Adwords mot direkta affiliate-landningssajter eller? Senast redigerad av clirre den 2013-08-29 klockan 15:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Köpt trafik kan vara facebook, adwords, adnetworks, media buys. istället för att själv försöka spela enligt googles regler så köper du trafik på siter som redan har massvis med trafik och slipper oroa dig över att google helt plötsligt droppar dig ur serpen om en vecka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror också det blir svårt att hitta någon som drar in 5-10 mille som enbart affilliate. Hur som helst så är det en intressant frågeställning.
Som du är inne på är det en ständig kamp om serpen ifall man ger sig in i smslån branschen exempelvis, men som många är inne på kan du ta bort google från ekvationen genom att köpa trafik och lyckas "förädla" besökarna och därmed tjäna mer pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man tjänar 5-10 miljoner som affiliate känns det ju som att man kan göra något roligare än att vara affiliate och tjäna massa pengar åt någon mellanhand. Många av dom mindre nätverken har inte så stor omsättning.. Till exempel hade Double under 2012 en omsättning på 7 miljoner.. Adrecord hade en omsättning på 4 miljoner.
En fundering till är när man har lyckats skala upp? Vilken nivå pratar vi om? Är det mängd trafik man driver, leads/sales man genererar, vilken omsättning man har eller är det vinsten som räknas? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|