Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bennet
Hej,
Menar att jag ligger 1a på "frisörer" enligt gserp, men Googles alternativ per stad ligger ändå före. De är alltså placering "0".
|
Menar du Google Places inläggen?
För att ta sig förbi de behöver du ett par fler länkar, beroende på hur hög clickthrough de har. Om du har stabilt med nytt innehåll och nya länker så kommer du putta ner de efter ett tag, det kan ta ett par veckor och i vissa fall månader men det går.
Du kan även titta på deras sida och se vilka sidor de får länkar från.
ahrefs.com eller opensiteexplorer.org är bra verktyg för att kolla upp detta. I de flesta fallen så har dessa företag länkar från bloggar, testa om du kan skriva en kommentar på dessa bloggar och länka till din sida istället, det späder ut deras länkvärde till er båda och google places känner definitivt av detta. Om din sida är den jag tror det är så ser jag att det finns flitigt med länkbygge där redan, det är bara att fortsätta.
Sen får du tänka på att även om du ligger 1:a på order "frisörer" så är t.ex "frisörer luleå" en helt annan sökterm i google ögon.
Om du sen har en massa undersidor på din portal så får du tänka på att enstaka sidor blir svårare att putta upp om du inte har byggt länkar direkt till dessa.