FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ipeer ("Enrico"), jag har varit kund hos Er ett antal år. Det är kanske inte helt unikt att telefon och adresser ändras allt eftersom tiden går. Givetvis bör man försöka komma ihåg att uppdatera sina uppgifter på de hundratals ställen man lämnat uppgifter. Men i min situation, som varande svårt sjuk sedan över två år, så är det ibland lättare sagt än gjort. Mailadressen var dock gällande och varför jag inte sett dessa mail begriper jag ej. Det kan ha varit något tekniskt fel eller också har mailen drunknat i all spam.
Men Du glömmer det uppenbara: Ni hade ju min postadress eftersom Ni fakturerade två gånger under den aktuella perioden och fick betalt. Varför skrev Ni inte ett brev?! Det är obegripligt. Du skriver: "Till slut stängde vi ner servern. Då vi efter tio dagar fortfarande inte hört från dig antog vi att du var en av dessa kunder som helt lämnat sitt konto, och raderade innehållet." Detta är en grov lögn, förmodligen ägnad att utmåla mig som en idiot. Ni har inte alls stängt ner min server. Det är ju bara att titta på loggfiler, allt har tickat på bra ända fram till den dag när Ni helt sonika raderade alltihop. Varför ljuger Du? Om Ni verkligen hade stängt ner servern så skulle jag ju ha kontaktat Er, självklart. Hursomhelst, efter en trevande inledning där Ni bl a noga påpekade att återläggningen av data från backup skulle kosta mig 500 per påbörjad halvtimme så har nu tonen blivit normal för ett serviceföretag och det är jag tacksam för. Jag hade filer av synnerligen stort värde på servern. Jag är överlycklig att jag nu kunnat få ner dessa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När det gäller din data så har de ju verkligen gjort bort sig och att sedan ta betalt för återläsningen av backupen är ju riktigt dåligt. Stå på dig, det där ska du verkligen inte behöva betala för! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
@stratosq: vi beklagar det inträffade, det är oerhört sällsynt. Att kontaktdata blir fel kan hända, vi håller på att ändra rutiner för att försöka säkra upp oss mot detta i framtiden.
Att posta ut till kund hade också förhindrat detta. Vi gör detta sällan och just därför ser vi nu över rutinerna. Ang servernedstängningen så skedde den 20-Jun-2013, 10:53 enl loggfil, tyvärr missade berörd tekniker att uppmärksamma att du startade upp densamma dagen efter. Att du skulle behöva betala återläggning för data av backup har vi ju sedan på eget bevåg tagit tillbaka och bett om ursäkt för, återigen en följd av att kommunikationen skett från olika kundadresser. Vi ber om ursäkt för det inträffade och fokuserar nu på att åtgärda bristerna på vår sida. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|