FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Då är även Aftonbladet på gång att få en ny design. De har släppt den i beta här:
http://beta.aftonbladet.se/ Vad tycker ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte direkt någon radikal förändring, men helt klart mycket trevligare än den gamla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Ny" design. Bara lite ändringar här och där. Inte imponerad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rent designmässigt så är det ett lyft. Om inte annat så ser den nya designen mer 2012 ut än den förra.
Hur det ligger till med funktionalitet och användarvänlighet är svårt att säga. Allt som är nytt, brukar kännas lite konstigt i början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
De har rensat bort en massa skräp som animerade gifar och "fuldesign" som hängt med sedan bronsåldern (nästan). Bättre utan tvekan! Känns som sajten kommer ladda lite snabbare tom. "Senaste nytt" verkar försvinna och ersätts av mängder av nyheter i vänsterspalten. Förmodligen funkar det bättre, även om det innebär en del scrollning. Personligen tror jag att det är bättre att de som på den nya varianten, samlar hela navigeringen i toppen. Ps. När jag är grymt missnöjd med en egen webbplats design, brukar jag alltid gå in på Aftonbladet. Då brukar jag bli lite gladare. ;-)
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har de råd med att minska ner på reklamen så skulle jag vara tacksam.... får de ha vilken design de vill...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
AB borde fråga sig vad som är målsättningen. Visst är den nya lite bättre. Sitens problem ligger dock i bristande användbarhet. Alldeles för mycket reklam och för tunga och stora sidor, primärt förstasidan. Jag tror att AB skulle kunna vinna mycket konverteringar på mindre reklam, och mer nöjda kunder. Det är dock alltid svårt att få igenom sådana radikala ideer vid beslutsbordet. En fantastisk ide hade varit att enbart tillåta statisk reklam på sidan. Jag tror säkert att säljarna hade lyckats få ut i princip lika mkt för platserna, Lika många platser kunde vara kvar, och användarna hade gynnats oerhört.
Senast redigerad av Björn den 2012-06-30 klockan 14:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror nya designen kommer göra det bättre för annonsörerna på så sätt att man lyfter färgfokuset på bilderna mer, istället för att lägga dem i sidebaren som tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()