Kom ihåg mig?

Gör tågvärdarna rätt eller fel?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-11, 14:28 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Winje Visa inlägg
Kontrollanterna måste finnas annars kommer 50% planka, men dom måste ändra sin attityd. Sen tycker jag Västtrafiks priser är alldeles för dyra om man jämför med andra städer. Har en polare som betalar cirka 15 kronor för en liknande resa där vi får betala 45 kronor cirka. Förstår att vissa inte har råd. (Han bor i Skåne)

Ett exempel är när jag skulle åka 3 hållplatser inom Mölnlycke och betala med SMS biljett i förrgår, resan var cirka 5 minuter och kostade 42 kronor cirka. Något måste ändras i deras system..
Det är dyrare i storstäderna, det går nog inte att göra så mycket åt. Stockholm är väl dyrast i Sverige tror jag? Sedan är ju SMS-biljett det dyraste sättet att resa också men det är smidigt om man inte åker så ofta (då spelar inte priset så stor roll heller).
Oläst 2012-05-12, 08:56 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är dyrare i storstäderna, det går nog inte att göra så mycket åt. Stockholm är väl dyrast i Sverige tror jag? Sedan är ju SMS-biljett det dyraste sättet att resa också men det är smidigt om man inte åker så ofta (då spelar inte priset så stor roll heller).
Jag har inte så mycket att jämföra med längre eftersom jag nog inte åkt kommunalt utom med SL på väldigt länge. Vad jag kommer ihåg var dock att det var ett väldigt gnäll på SL när jag flyttade till Stockholmsområdet. Då var det trots ett enormt reseutbud jämfört med Dalatrafik till ett lägre pris. Dalatrafik hade på den tiden begränsat sina månadskort till att gälla två resor per dag medan SL inte hade några sådana begränsningar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-17, 09:53 #3
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Västtrafiks "regionen runt i 30 dagar" tycker jag (som inte är så hemma i Göteborg) verkar vara jämförbart med SLs 30-dagars kort. Västtrafiks variant kostar 1 445 kr.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-17, 12:09 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Västtrafiks "regionen runt i 30 dagar" tycker jag (som inte är så hemma i Göteborg) verkar vara jämförbart med SLs 30-dagars kort. Västtrafiks variant kostar 1 445 kr.
Vad kostar SL:s?

Japp, Regionen runt är som det låter - fritt resande i hela länet.

Ett vanligt månadskort för Göteborgs kommun ligger på strax under 500 kr har jag för mig.
Men det gäller ej på nattvagnarna... Skoj för folk som jobbar sena kvällar och slutar efter midnatt.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-17, 12:33 #5
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Vad kostar SL:s?

Japp, Regionen runt är som det låter - fritt resande i hela länet.

Ett vanligt månadskort för Göteborgs kommun ligger på strax under 500 kr har jag för mig.
Men det gäller ej på nattvagnarna... Skoj för folk som jobbar sena kvällar och slutar efter midnatt.
475kr kostar det om du vill betala varje månad och då ingår ej nattrafik.
De som pendlar mer frekvent köper troligen 3 eller 12 månader i taget och där ingår natttrafik.
Pris per månad vid kvartalsvis: 428kr
Pris per månad vid köp av helår: 335kr

Själv kör jag med årskortet och spar således 140kr varje månad plus allt eventuellt nattilägg
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 16 (0 medlemmar och 16 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017