Kom ihåg mig?

Garantifundering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-12, 09:16 #5
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Karlsson Visa inlägg
Det är ju när du anmäler till butiken.
Kanske inte riktigt när du anmäler utan snarare när du verkligen lämnar in datorn för reparation. Annars kan man ju ringa ett par veckor efter man köpt datorn och anmäla att den är trasig, vänta 4 år och sen lämna in den och få "livstids" garanti. Tyvärr råkar vi ut för just sådana kunder, som har ringt för flera månader sen och sagt att det var något fel, vi har sagt att dom måste lämna in den för att få den felsökt men dom har väntat tills efter garantin gått ut.
Då återstår bara reklamationsrätt som
1) Inte gäller företag.
2) Inte gäller förbrukningsvara som hårddisk, optisk enhet och batteri. (sen kan man ju fundera på om en disk verkligen är en förbrukningsvara eller inte)
3) Kan vara svårt att få igenom om datorn är i dåligt skick, säg att du har ett antal bucklor på den, det kan innebära att du nekas reklamation.

Så mitt råd är att alltid lämna in datorn såfort problem uppstår, det finns ingen anledning att vänta.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017