FAQ |
Kalender |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske inte riktigt när du anmäler utan snarare när du verkligen lämnar in datorn för reparation. Annars kan man ju ringa ett par veckor efter man köpt datorn och anmäla att den är trasig, vänta 4 år och sen lämna in den och få "livstids" garanti. Tyvärr råkar vi ut för just sådana kunder, som har ringt för flera månader sen och sagt att det var något fel, vi har sagt att dom måste lämna in den för att få den felsökt men dom har väntat tills efter garantin gått ut.
Då återstår bara reklamationsrätt som 1) Inte gäller företag. 2) Inte gäller förbrukningsvara som hårddisk, optisk enhet och batteri. (sen kan man ju fundera på om en disk verkligen är en förbrukningsvara eller inte) 3) Kan vara svårt att få igenom om datorn är i dåligt skick, säg att du har ett antal bucklor på den, det kan innebära att du nekas reklamation. Så mitt råd är att alltid lämna in datorn såfort problem uppstår, det finns ingen anledning att vänta. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|