Kom ihåg mig?

Bring / DHL Service Point

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-19, 14:15 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
När det försvann paket för mig så funkade det bra med mail, så då slipper du iaf köerna (och all historik finns ju). Jag fick också ärendenummer

Visst, men jag har testat det, men tyvärr fick jag inget svar på nästan 2 dygn. Postens avdelning för att spåra paket är enligt de själva knappt 10-tal personer och de har inget ärendesystem för själva ärenden. Kanske du fick ett nummer för mailkonversationen, men det hjälper inte långt om du skall ringa och prata med någon.


Sedan är det kul att det finns folk här som dömmer utifrån något uthämtningsställe för DHL, då det finns säker lika många knäppskallar på Postens utlämningsställen. Inte ovanligt att ehandlare uttrycker sitt missnöje på personal på utlämningsställen, som helt enkelt inte gör sitt jobb eller gör inte det korrekt.

DHL, Posten eller Schenker - ni hittar nötter på utlämningsställen oavsett företag. Inte för att det är utlämningsföretagens fel oftast utan för att folk inte gillar sitt jobb, är trötta på arbetsplatsen eller har de fått fel anvisningar från sin arbetsgivare.

Jag har Hemköp som ombud här på orten och de har lämnat ut ett företagspaket och ett REK till någon annan under det senaste året. Skall jag sluta skicka med Posten och sluta handla på Hemköp?

Skulle man tänka så som vissa i denna tråd, vilket är vanligt på WN, då vissa gillar spy galla här oavsett vad, så borde ni inte handla på någon ICA i hela Sverige om ni skulle fått någon gång dåligt bemötande i någon ICA butik. Samma med Coop, Hemköp, Willys ... herregud låt oss bojkotta hela Axfood! Dags att ta i med hårdhandskarna och odla er egen mat också ...

Senast redigerad av Helix den 2012-01-19 klockan 14:24
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 15:00 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Sedan är det kul att det finns folk här som dömmer utifrån något uthämtningsställe för DHL, då det finns säker lika många knäppskallar på Postens utlämningsställen.
Ja hur ska man annars bedöma vad som fungerar om inte utifrån de man kommer i kontakt med? Jag har kommit i kontakt med tre utlämningsställen (och inte tre gånger, många gånger men samma tre ombud) för DHL och endast ett av dem har fungerat någorlunda (det var en blomsteraffär). Mina erfarenheter med Posten är mycket mer omfattande och jag har ännu inte stött på någon som konstant har haft noll koll på var paketen finns (enstaka kan hamna på fel hylla, det är accepterbart). Schenkers ombud har varit lite mer skakiga och bl.a. glömt att kvittera i systemet att jag hämtat ut paket etc. men de kostar därefter (billiga).

Otrevliga och/eller okunniga människor finns i alla yrken men som sagt, 66% fel accepterar jag inte. Oavsett om det är jag själv, Posten eller någon annan.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017