FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick ett paketavisering idag från Bring där vi hade ett paket att hämta på ett DHL Service Point-ställe. Tydligen räknar de ut fågelvägen när det beräknar vilket Service point som man ska hämta paketet på. Uträkningen tittar inte på om det finns sjöar eller vägar mellan mitt hem och Service Point-stället så paketet hamnade nu i en annan kommun, längs med en väg som vi åker kanske en gång i kvartalet. Nu måste jag lägga ner 1 timmes tid för att åka och hämta paketet. Och jag bor inte i djupast urskogarna utan två mil norr om Vallentuna utanför Stockholm. Visst, de kunde lokalisera om paketet men då skulle jag få vänta en vecka. Så hädanefter kommer jag inte att handla från företag som använder Bring och DHL Service Point.
Är det någon på WN som använder Bring / DHL Service Point? Är ni medvetna om hur snett det kan bli? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man lägger in detta manuellt så får mnan veta både fågelvägen och landsvägen. Oftast kan du ange vilket ställe du vill hämta på och mindre butiker kan säkert ändra det innan avgång, det gör vi för kunderna om det slår med mycket. Dock för det mesta blir det rätt, det är nog vissa undantag som blir fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Vi använder DHL en hel del, deras service point är inte alltid så optimala för vissa kunder.
Så kan bli att åka till annan stad för kunden, fast är en fråga om kostnader. Kunden har ju att välja mellan att betala mer och få det skickat med posten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan acceptera att använda Bring/DHL om jag kan välja Service Point innan jag betalar/lägger ordern. Annars så vet jag inte vart den hamnar. Denna gång hamna den inte ens på inte på första valet när det gäller Service Point (Vilket skulle ha varit ännu sämre...).
Betalar gärna mer om jag slipper 1 timme för att hämta grejerna eller så väljer jag någon annan som kan erbjuda bättre leveranser. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns ju möjlighet via olika API att låta kunden själv välja vilket utlämningsställe paketet ska hamna på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
DHL går bort för min del. De flesta service points ägs av folkilskna puckon som har noll koll på paketen och jag har dessutom råkat ut för att vid COD så ville en idiot ha 5:- extra om man betalade med kort (olagligt) och kontanter ville han absolut inte ha och inte förrän jag tog upp telefonen för att ringa DHL gav han sig. Det där försöker han med alla kunder - fortfarande. DHLs kundtjänst har fullkomligt ignorerat det och idioten är fortfarande service point.
Nej, DHL är inget jag kan rekommendera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Många av utlämningsställen är också samma för Posten och Schenker. I många fall stora butiker också. Du får väl i slutändan hämta dina paket själv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Posten och Schenker = ICA eller Konsum i mitt fall och båda fungerar utmärkt. Det finns en Coop Xtra som är ombud för DHL men jag har inte ens lyckats få Misco att skicka paket dit istället för till närbutiken så om jag inte kan välja Posten eller Schenker så blir det inget handlat utan jag väljer annan leverantör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Håller dock med om slutklämmen. Det är närmast ett hån mot de som faktiskt arbetar serviceinriktat att kalla det som DHL och Schenker erbjuder för kundtjänst. Tyvärr är det standard inom nästan alla branscher idag. De allra flesta kunderna går enbart på priset och förväntar sig att allt ska fungera lika bra. Då blir kvaliteten naturligtvis lidande. Det var bättre innan prisjämförelsesajterna ställde in folks hjärnor på "billigt är bra".
![]() |
Svara |
|
|