Kom ihåg mig?

Binero fel - varje dag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-21, 09:59 #11
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
Jag har som många av er problem med Binero. Är också kund sedan Aleborg Solution tiden och har väntat på migreringen länge..

För 2v sedan slutade flera domäner fungera pga DNSSEC. De stängde av detta och då vipps blev jag erbjuden migrering till 2.0. Den gjordes för en vecka sedan och efter det laddas sidor extremt långsamt. Runt 12-14s för en sida. Posta i bloggen tar 3 gånger längre än tidigare, även via iOS WP app.
Även Pingdom och liknande tjänster har angett nedtid då och då, "Failed to connect to host".

Vad jag fått reda på genom Bineros support är att citet: "Vi har hårdare begränsningar per nod i 2.0" och "..så kör vi MySQL 5.1 med HA/Proxy samt replikering, detta gör att
databasen blir snäppet segare".

W3 Total Cache la de till och tog bort då den bara fick allt att gå ännu segare.
Supporten försöker verkligen hjälpa till, vilket jag uppskattar, men har nu fastnat vid citat: "Det är väldigt märkligt..".
De lyckade dock hitta en WP plug "Web Ninja Google Analytics" som inte funkar bra i 2.0. Varför är det ingen som vet.

Det läskiga är att svarstiderna på sajten varierar upp och ner. Helt olika under dagen.
Bineros 2.0 känns inte stabilt.

Jag förväntade mig åtminstone samma prestanda som tidigare i och med 2.0 migreringen. Inte sämre.

Många talar gott om City Network. Vad tror ni, vågar man lägga över en WP blogg med 650 inlägg och 200 besökare om dagen (ej särskilt resurskrävande anser jag) på City Network och hoppas på bättre prestanda än hos Binero 2.0?

Tacksam för era åsikter!

Senast redigerad av phamel den 2011-12-21 klockan 10:07
phamel är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017