Kom ihåg mig?

Surftown nere

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 09:19 #1
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Hej Grabbar!

Det är riktigt roligt att se vad ni har för tankar kring era webbhotell =) / läser detta varje dag, Binero klagar man på. Loopia klagar man på. Man klagar på allt... -.-

Det är lite av vad man brukar säga man får vad man betalar för.

Klarar man inte 1 timmes nertid varje vecka /månad. Bör man se sig efter en redundant lösning med lastbalanserade servrar i olika hallar.

Kollar man på vad du betalar är det runt 2748 kr /år för företag att ha sina webbplatser hos surftown. Det vill säga du lägger ner 7,5 kr /dag för att din hemsida och e-post ska fungera, byter man webbhotell så kommer det att bli samma problem där. Alltid när det gäller delade miljöer med andra kunder så kommer det aldrig att finnas några garantier på hög upptid.

Grabbar!! Dags att funderar lite på hur det faktiskt fungerar på webbhotell!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 12:45 #2
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Kan du då förklara för mig hur utländska bolag lyckas hålla inprincip 100% upptime? Jag har vart kund hos en utländsk host i ett par år nu och fortfarande inte upplevt någon som helst driftstörning. Där betalar jag 1 dollar i månaden.

Jag förstår hur du tänker, men ska man se rent generellt på hur priserna ligger på webhotell i sverige så är det runt 1.000 - 3.000 per år för ett någorlunda paket.


Genom att höja priset ett par hundra och motivera det med bättre upptime så tror jag dom flesta hade förstått det. Men nu har dom största aktörerna satt sig själva i denna situation genom att nästan rasera marknaden och ta på sig FÖR många kunder. Jag tror dom flesta går till dom stora aktörerna för att känna trygghet, förmodligen är det tvärt om. Du får bättre support / upptid hos en mindre aktör med högre priser.

Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Hej Grabbar!

Det är riktigt roligt att se vad ni har för tankar kring era webbhotell =) / läser detta varje dag, Binero klagar man på. Loopia klagar man på. Man klagar på allt... -.-

Det är lite av vad man brukar säga man får vad man betalar för.

Klarar man inte 1 timmes nertid varje vecka /månad. Bör man se sig efter en redundant lösning med lastbalanserade servrar i olika hallar.

Kollar man på vad du betalar är det runt 2748 kr /år för företag att ha sina webbplatser hos surftown. Det vill säga du lägger ner 7,5 kr /dag för att din hemsida och e-post ska fungera, byter man webbhotell så kommer det att bli samma problem där. Alltid när det gäller delade miljöer med andra kunder så kommer det aldrig att finnas några garantier på hög upptid.

Grabbar!! Dags att funderar lite på hur det faktiskt fungerar på webbhotell!
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 12:54 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av inpbox Visa inlägg
Kan du då förklara för mig hur utländska bolag lyckas hålla inprincip 100% upptime? Jag har vart kund hos en utländsk host i ett par år nu och fortfarande inte upplevt någon som helst driftstörning. Där betalar jag 1 dollar i månaden.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "utländska bolag", det är ju en väldigt diffus referens. Om man gör en jämförelse med amerikanska bolag så har de ju en helt annan kundbas än svenska webbhotell. Har även jag sajter hos amerikanska webbhotell med mycket liten nertid de senaste 10 åren. De kan dock vara ganska hårda med samtidiga databasuppkopplingar och andra resursbegränsningar när man kommer upp i trafik.

Att de svenska webbhotellen satt sig i denna sits själva genom att kapa priserna stämmer inte riktigt. De måste anpassa sig efter marknaden, se bara på hur det har gått i hemelektronikbranschen. Det är inget de valt själva, kunderna väljer mer eller mindre åt dem.

Naturligtvis finns det fortfarande de som vill betala lite extra för kvalitet och service men den marknaden är begränsad och bara enstaka företag kan välja den vägen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 12:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017