Kom ihåg mig?

Driva inkasso vidare trots bestridande

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-30, 12:19 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Men bolaget har ju inte betett sig illa, det är ju TS som inte gjort det de sa att han skulle göra för att de ska ta bort kravet. Så står det ju. Bolaget har ju gjort rätt vad jag kan se.
När de redan varit i kontakt med TS så bör de flagga ärendet på något vis så att de inte per automatik går vidare med det när de vet om hur läget är. Då påminner man väl lämpligtvis kunden om att göra polisanmälan istället och ger en rimlig tidsfrist. Men visst har TS slarvat, vilket han också erkänner. Med tanke på vilka problem betalningsanmärkningar kan ställa till med för individen så måste denna verksamhet skötas i princip felfritt och rutiner för liknande händelser finnas på plats.

Sedan kan man fråga sig om det är rimligt att man någonstans ska kunna sälja eller köpa produkter endast genom att identifiera sig med personnummer och adress. Dessa uppgifter kan ju vem som helst få tag i utan svårigheter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-30 klockan 12:23
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-30, 14:43 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
När de redan varit i kontakt med TS så bör de flagga ärendet på något vis så att de inte per automatik går vidare med det när de vet om hur läget är. Då påminner man väl lämpligtvis kunden om att göra polisanmälan istället och ger en rimlig tidsfrist. Men visst har TS slarvat, vilket han också erkänner. Med tanke på vilka problem betalningsanmärkningar kan ställa till med för individen så måste denna verksamhet skötas i princip felfritt och rutiner för liknande händelser finnas på plats.
Vi vet fortfarande inte på vilket sätt de driver ärendet vidare. KFM är fel, tingsrätt är korrekt. Sen som sagt så var överenskommelsen att TS skulle göra en anmälan och återkomma. Nu hade han inte gjort det och inkassoföretaget ska då agera. Eller menar du att bara för att någon har bestridit så ska man lägga sig platt och invänta svar i all evighet? (Nej det sista är ingen fråga för jag är ganska säker på att det inte var vad du menade men det låter nästan så)

Tillägg: För övrigt så verkar TS ha läget under kontroll så hela diskussionen är hypotetisk.

Senast redigerad av Westman den 2011-11-30 klockan 14:46
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017