FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.
![]() |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Resultatet: Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar. DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad. Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut. Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning.... |
||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Välkommen till Binero.
Jag tänkte skriva ett blogginlägg på hur kasst Binero är och alla fel som de lyckas göra. Men gav upp eftersom det var så mycket att gå igen (supportmail) och la min energi på något mer konstruktivt. Binero har ett gott hjärta i botten men lyckas tyvärr inte väga upp det med att de är totalt värdelösa på alla andra plan. |
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle nog kalla de problem som jag upplever med Binero som växtvärk. Troligtvis går det så bra för dem att de helt enkelt inte hinner med. Alltså fysiskt inte hinner med att plåstra om det "gamla" system som rullar bredvid och under/bakom det nya.
Tog till vara på Emils tips och bad dem migrerar. Jag var synligt irriterad men saklig, rättvis och hoppfull och vet du vad... blev lovad en migrerig till veckan. Jag hoppas verkligen det blir bättre för hur det än verkar så trivs jag väldigt bra hos Binero. Angående vilka regler som gäller kring domänöverlåtelser så tycker jag att en koll på punktse's hemsida är på sin plats. Binero brukar väl sköta sina åtaganden när det gäller den biten. Har det strulat för dig med just den biten eller. |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast är det växtvärk man
Kan skylla på? Övergången till 2.0 borde ju varit bättre dimensionerad. Man har ju skrytit i otaliga blogginlägg och artiklar på om hur lätt det är att bygga ut systemet etc etc. Känns mera som att man lagt för mycket pengar på marknadsavdelningen och lite för lite på drift/utveckling. Man får alltid känslan av att de saknar all kompetens som krävs för 2.0 och förlitar sig på en massa tredjepartsleverantörer. Dessa har ju inte samma svarstider vid avbrott som vi som slutkund förväntat oss av webbhotellen. Det känns just rätt uppenbart att Binero could talk the talk but couldnt walk the walk. |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det nu går så bra så är det väl bara att nyanställa kompetent personal?
Räddade Binero från att överskrida 7-dagars spärren! Rättar mig själv: "5.1.6.2 Registraren skall flytta över registreringen av Domännamnet till den nye Innehavaren snarast, dock senast inom fem (5) arbetsdagar från det att förutsättningarna i punkt 5.1.6.1 är uppfyllda." Hämtat från .se Då blev den överskriden med 2 dagar Senast redigerad av www den 2011-11-18 klockan 23:45 |
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...
|
||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|