FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sedan att försöka åtala hosting leverantören för medhjälp visar bara hur korkade dom är, fast åklagaren som har hand om fallet har drivit följande mål:
http://svt.se/2.22620/1.2516939/15-a...fildelningsmal Och åklagaren överklagar målet till hovrätten, visar vilken sjuk idiot det är till åklagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 20:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte vilken roll Patrikweb haft i siten, om det bara är hosting så känns det lite vanskligt att bli åtalad för brott, det är ju som att ett hotell blir åtalat för medhjälp till mord när någon blir mördad i deras rum.
Om någon kört en tracker i Citycloud, skulle VD för Citynetwork bli åtalad för medhjälp då? Känns ju hyfsat osannolikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
att kalla åklaragaren för en sjuk idiot på ett forum lär inte hjälpa dig.
om det enda sättet du har varit inblandad på är att ditt företag har hostat sidan, känns det verkligen overkill med så många snutar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Sedan kan sådana här insatser verka förebyggande och avskräckande. På så vis behöver inte alla mål resultera i dyra och långdragna rättegångar och det blir skonsammare för samtliga inblandade parter.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tartareandesire : Man får tycka vad man vill (fritt land =) . Men jag tycker Mord och våldtäkter är betydligt värre. Sen är jag medveten om att någon går illa åt. Men det är dom stora pamparna till skivbolag och filmbolag som lider. Dock är det artisterna som förlorar på de även om skivbolagen får in pengar för dom vill inte betala för musiken dom gör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Självklart tycker även jag att mord och våldtäkt är betydligt värre brott men det innebär fördenskull inte att man ska strunta i väskryckningar, bedrägerier och upphovsrättsbrott ![]() Att skydda företags äganderätt till sina produkter är en förutsättning för ett väl fungerande näringsliv vilket gynnar oss alla oavsett om vi är kunder eller producenter.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 20:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
utfärdas till patrikweb. Inte alla som vågar stå upp för sig när lokala mafioson kommer till en och ger en "ett erbjudande man ej kan tacka nej till". Tyvärr blir det ju då lätt repressalier vilket han ju fick erfara.
Skämt åsido så spelar det väl ingen roll om man misstänker något? I mina ögon är ett serverhotell ingen polisiär verksamhet. Om någon ser ett brott, så anmäler man det för rättslig prövning. Beslutas det sen att det var brottsligt tas det ner. Jag förstår ej hur någon opartisk person kan se det annat än på det sättet. Senast redigerad av Base den 2011-11-15 klockan 20:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi får väl se vad det mynnar ut i, men risken är att om det går till åtal att man som hostingägare blir mycket mer restriktiv i vilka kunder man släpper in, och vilken kontroll man låter dom ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tartareandesire : Jag är villig att hålla med dig. Visst skadar de till en viss del. Men pratar man en liten sida på runt 25.000 användare så kan de inte vara mycket som gör åverkan till skada. Där emot ska polis och andra veta att så fort en sida åker ner kommer en annan upp. De jag menar med att den resurs dom lägger ner i tid/kraft/pengar kommer bara resultera till att alla ungdomar förr eller senare hamnar i denna soppa. Ser inte riktigt vad dom vinner på de. Kan tycka att tar man ner en sida får man vara nöjd.
Och vilka är de som åker dit. Jo unga som inte har råd att köpa allt dom vill eftersom dom bara har ett studiebidrag eller dåligt betalt. Men som man brukar säga så skadar lite mycket när man räknar alla små i mängden självklart.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|