FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är nästa för bra för att vara sant, när statlig media går och hjälper till spridda password filer..
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jobbigt detta med lösenord. Jag har säkert 40-50 olika sajter jag loggar in på, mer eller mindre frekvent och det lär jag knappast vara ensam om.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du har sedan ett masterpassword som du loggar in med på din dator och du kan sedan klicka på den sida du vill gå till, sidan öppnas i din webbläsare och du loggas in automatiskt. Inget krångel med att behöva copy/paste lösenordet eller dylikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Eftersom bloggtoppen.se måste ha kört mod_security och/eller andra säkerhetssystem, så måste hackarna varit mycket duktiga.......
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Är det SVT gör lagligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Självklart pekar vi/jag inga fingrar, utan bara informerar.
Klart Jimmy hade velat slippa denna skitstorm från alla hörn. Tråkigt för han, kan hälla bensin på brasan och göra tjänsten mer poppis eftersom den omtalas mycket i media. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ingreppet har varit genom MySQL injections va? Kör inte bloggtoppen på ett färdigt system vid namn evoTopsites? Det är bara ett svagt minne jag har och jag hittar inte deras officiella hemsida längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
bloggplatsen.se verkar ha tagit listan från bloggtoppen som spreds där även mailadresserna finns och sen spammat.
Jag har ingen blogg på bloggplatsen.se men har fått spammail till maildresserna som finns i listan som spreds från bloggtoppen. Dom försöker vara smarta och skriver "Sajten Bloggtoppen.se har blivit hackad och användarnas lösenord sprids nu på nätet! Flera har hört av sig och trott att det är Bloggplatsen som blivit hackad, men det är alltså Bloggtoppen och inte Bloggplatsen, som blivit utsatt för intrång....." Sen ger dom lite tips om lösenord och sen länkar till sin site. Är det här ett smart spammail eller ? Jag hatar spam oavsett och är verkligen folk korkade och tror annat än att det är ett vanligt spammail ? Nu kan man ju räkna med en hel del spam angligen när mindre nogräknade typer kommer att använda dom där mailadresserna i listan från bloggtoppen till spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej! Jag kan säga direkt att vi gjorde en tabbe när vi snabbt skulle försöka vara kreativa och skicka ut ett mail till våra användare som är medlem på Bloggtoppen. Vi använde en felaktig JOIN i SQL-satsen, så alla bloggar hos oss som saknar angiven e-postadress matchades felaktigt som användare på Bloggtoppen. Detta märkte vi först nu på morgonen när folk hörde av sig, och det handlar om några tusen adresser.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|