Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
Att ringa och störa folk är något som borde vara borta för längesen. Finns bättre sätt att nå ut.
|
Får hålla med. Har lite svårt för alla som anser att de har rätt att ta upp min tid för att försöka sälja något. Om jag behöver något kontaktar jag givetvis "dom"(ringer, surfar, besöker butik), hela konceptet att telefonförsäljarna ska ringa folk slumpvis för att lura på dem saker de oftast inte behöver känns bara fel.
Det är ju inte direkt så att jag helt saknar strumpor och inte har någon anning om var de kan köpas utan sitter hela dagarna och väntar på att en telefonförsäljare ska ringa och rädda mig med ett förmånligt abonommang på strumpor? (eller vad det nu kan vara)
Däremot ska man givetvis vara trevlig, det skadar ju inte. Dock lackar jag totalt när bluffsäljare ringer, vid de situationerna har jag anmält en säljare(han fick sparken enligt företaget), lyckats ta upp nästan 2 timmar av en säljares tid(hans chef hotade med att ta mig till domstol då detta tydligen är olagligt) och senast skrek jag bara och slängde på luren.