Kom ihåg mig?

Loopia rätt eller fel?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-27, 17:55 #1
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Jag antar att i deras avtalsvillkor så förlängs automatiskt avtal med ett år i taget.
Avtalsvillkoren har du "godkänt". Det finns väl knappast någon underskrift från dig?

Samtidigt så har du betalat några fakturor vilket på ett sätt innebär ett godkännande
av villkoren.. Svår sits.

De har säkert rätten på sin sida även om man tycker de borde kreditera den.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-27, 23:58 #2
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jag antar att i deras avtalsvillkor så förlängs automatiskt avtal med ett år i taget.
Avtalsvillkoren har du "godkänt". Det finns väl knappast någon underskrift från dig?

Samtidigt så har du betalat några fakturor vilket på ett sätt innebär ett godkännande
av villkoren.. Svår sits.

De har säkert rätten på sin sida även om man tycker de borde kreditera den.
Ja när man bli drabbad tycker man att det borde krediteras, hade själv en diskussion med Canal Digital för några år sen då mitt abbonemang som jag inte använt alls på typ 9 mån förlängdes bara för att jag missat att säga upp det med 2 dagar. Min tanke om Canal Digital då var att dom var ett j*vla skitföretag, men när man tänker på det i efterhand så är det ju faktiskt konsumentens skyldighet att avsluta ett avtal i tid. Självklart finns det ju företag som är schyssta men samtidigt så kan man egentligen inte klaga om dom inte går med på en uppsägning i efterhand.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-28, 00:11 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja när man bli drabbad tycker man att det borde krediteras, hade själv en diskussion med Canal Digital för några år sen då mitt abbonemang som jag inte använt alls på typ 9 mån förlängdes bara för att jag missat att säga upp det med 2 dagar. Min tanke om Canal Digital då var att dom var ett j*vla skitföretag, men när man tänker på det i efterhand så är det ju faktiskt konsumentens skyldighet att avsluta ett avtal i tid. Självklart finns det ju företag som är schyssta men samtidigt så kan man egentligen inte klaga om dom inte går med på en uppsägning i efterhand.
Sen kan man ju fråga sig om det verkligen gynnar företaget att bete sig på det viset? Oavsett om de sedan har juridiskt rätt eller inte. Tyvärr går väl utvecklingen mot support och kundvård á la Elgiganten på alla områden. Trist men alla vill ju ha billiga produkter... Då blir det som det blir.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-28, 09:54 #4
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sen kan man ju fråga sig om det verkligen gynnar företaget att bete sig på det viset? Oavsett om de sedan har juridiskt rätt eller inte. Tyvärr går väl utvecklingen mot support och kundvård á la Elgiganten på alla områden. Trist men alla vill ju ha billiga produkter... Då blir det som det blir.
Nej helt klart, jag är fortfarande irriterad på Canal Digital att dom inte kunde vara lite schyssta och kommer knappast att bli kund där igen. Vad jag menade är att det alltid är konsumentens skyldighet att hålla koll på hur avtalen ser ut och jag tror nog att vi överlag är alldeles för dåliga på att läsa vad det egentligen är vi förbinder oss till när vi köper en tjänst.

Jag tycker att man kan vara lite schysst om det är missat med nån dag hit eller dit, men börjar det handla om 2 veckor eller mer så får nog konsumenten skylla sig själv.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
loopia


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017