FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo det håller jag med om, men för mig är en molntjänst inte bara "under skalet" utan att det även ska vara skalbart uppåt väldigt långt. De alldra flesta webbhotell slår i taket rätt snabbt, och hänvisar till en vps eller en molnbaserad vps.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Moln hit och moln dit!
Internet har alltid illustrerats med ett stort moln. Alltså är alla internettjänster molntjänster! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
abergman - Jo jag håller med dig. Tror heller inte de flesta här kör större applikationer där man kanske måste lägga den kraften för att hålla riktigt bra upptid. Frågan var också ett sätt att få det svaret. Visst ligger det mycket på utvecklaren...
Cloud Foundry får man väl se som en 0.9 version och som du säger - med tiden har jag en känsla att stödet byggs ut. Själv är jag mer intresserad av tanken. Dvs det är skitjobbigt idag att skala över flera leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt. Om lösningar kommer som gör detta enkelt kanske vi har svaret till 100% upptid. Hela jorden går ju sällan ner samtidigt och man kan oftast leva med lite högre latency under vissa tider (om du nu inte driftar Quake). :-) linusoleander - En hel drös bygger på heroku som du säger och det är ju oroväckande när en hel nischad community går ner med ett data center. Den hel del större aktörer som kör där också. Kan du ge mer detaljer om din nertid? Vad var det för applikationer du kör där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Något jag är jävligt sugen på att lösa är live migration mellan leverantörer, så att jag kan flytta min maskin från Leverantör A till Leverantör B utan avbrott. Men det är en helt annan diskussion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller med Danielos - om du jobbar med större webbprojekt där vi snackar stora mängder trafik och databaser - då blir det rätt snabbt jobbigt. Databaserna är inte alltid helt enkla att få redundanta på bra sätt om trafiken är hög nog tex. Så nog finns det många aktörer även inom webb som har stora behov av förbättring.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|