FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Startade för några dagar sen en blogg om hur man tjänar pengar på sin blogg/hemsida, och nu undrar jag hur jag ska lyckas ranka mig 1-5 plats om man söker på "tjäna pengar på sin blogg/online". Är detta sjukt svårt med tanke på hur många sådana sidor det finns? Hur ska jag kämpa mig upp på toppen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
du som gör en blogg om att tjäna pengar på hemsidor borde ändå veta detta då SEO är det viktigaste i hela processen.
Ont: Content is king. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte undersökt serpen "tjäna pengar" så noga med skulle nog gissa att den bjuder på en del konkurrens. Konkurrensen blir dessutom extra hård under det första halvåret om du startar med en helt ny domän.
Snabba tips för att klättra i sökresultatet:
Jag skulle nog kört på ett upplägg som en vanlig sajt. En statisk startsida som är optimerad för "tjäna pengar" och undersidor som är optimerade för: Tjäna pengar på din blogg Tjäna pengar på din sajt Tjäna pengar på nätet ...o.s.v. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd google adwords keyword tool och gör lite research, titta på de ord som har en del sökningar och en relativt hög avg cpc, det betyder att det är sökord som faktiskt genererar (eftersom folk faktiskt betalar för click i den nichen). Således får du leta upp de sökord som verkar mest väsentliga för dig. Köp lite verktyg för att ta in "dofollow" bloggar helst med bra pagerank, skriv generiska kommentarer och börja bygga lite länkar.
Innan allt detta så bör du ha städat upp din hemsida såkallad "onsite optimering". Kombinera att bygga länkar, städa upp på hemsidan samt att generera content som någon skrev och få ut content på diverse olika ställen på nätet = du bör vara ganska framgångsrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google har i dagarna gjort en mssiv ändring av sin PageRank-algoritm: http://www.wn.se/t1046769.html
som bland annat har fokus på att hitta och bestraffa just betalda länkar. Utrullning sker succesivt med början i USA. Så köpta inläkar år inte bra men naturliga inlänkar är bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Snarare skitsajter som mer eller mindre kopierat innehåll från andra. Eller så är det jag som missat något ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|