FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte testa mig på Dropbox, men kan inte komma på något riktigt användningsområde för sättet att distribuera information.
Skulle någon kunna förklara varför man te.x skulle välja Dropbox framför Github? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rätta mig om jag har fel men är inte Github mer av en versionshanterare eller projektverktyg?
Dropbox använder jag till för att alltid ha backup på "känsligare" dokument och filer. Typ skolarbeten osv. Alla datorer som är synkade med mot samma konto sparar ju ner filerna som finns i Dropboxmappen automatiskt. Således blir det ännu mer redundans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Dropbox främsta område är ju webblagring och kanske inte specifikt att dela filer med andra även om det fungerar utmärkt till det också i vissa fall.
Jag använder dropbox för att kunna komma åt mina projekt och andra viktiga filer oavsett var jag är antingen via mina egna datorer eller iPhone-applikation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dom tillhör ju trots allt mitt CV. …och ja, jag har fått OK från skolan att publicera informationen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dropbox = lagring i "molnet" för åtkomst från andra PC, Mac, mobil eller tablet. Github = hostingtjänst för versionhantering med Git. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jo tack, jag vet vad både Dropbox och git är, jag kan dock inte hitta ett användningsområde för tekniken i fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder min främst för att dela typ textfiler mellan pc, ipad och iphone. Alldeles utmärkt för recept, shoppinglistor, bilder och annan "lätt" info.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Själv använder jag Windows Live Mesh mellan PC och Laptop för att synca filer. Anledningen till att jag använder Live Mesh är för att jag behöver inte online-backup samt att Live Mesh klarar av mycket större mängd data än Dropbox.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har Live Mesh fått ordning på sina hastighetsproblem? När jag körde det (beta) så gick det så segt att det var omöjligt att hämta större filer (50 MB och uppåt) utan att man blev gråhårig på kuppen. Dropbox är mycket snabbare upplever jag det som.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|