Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Det är SKV som inte kan prata med Irland.
Jag skrev "Ni har fel i ert system, Tack och hej" på min komplettering efter att jag pratat med SKV som sa att det var många som hade felet och att man skulle skicka in den ändå.
|
Jag var i kontakt med Lunds skattekontor i höstas angående just detta när det hade blivit fel för Juli 10. Men han satt mest och gapade och förstod egentligen ingenting. Det tog 15 minuter att förklara att VAT-numret hade godkänts sedan Januari och att Juli var den enda månaden som blivit fel.
Så länge man inte får tag i någon som verkligen är insatt i just detta område så känns det som att förklara människans evolution för en apa.
Dock gick det mycket bättre att ringa till dem nu. Men det kan vara för att de är mycket mer upplysta på globala problem än ett lokalt skattekontor. Fick även reda på att man i fortsättningen kan skita i att skicka in nya uppgifter om man är helt säker på att de är korrekta då detta efter hand kommer korrigera sig själv. Fast en annan handläggare kanske inte tycker det så har man en härlig avgift att betala
Edit: Det jag undrar över är varför de inte har spärrar som känner av dessa fel. Om ett orealistiskt stort antal fel upptäcks så borde dessa först snabbt granskas av insatta innan de väljer att skriva ut och skicka dessa med posten till företagen, vilket resulterar i ökad telefonkö och personalkostnader. Det känns som ett system utvecklat på 90-talet som endast fått sig ett par patchar för att vara "up-2-date" med dagens krav.