FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja ett år hade nog inte räckt för att stilla min nervositet heller... Men inte ens det kan jag ju göra, utan får snällt vänta på att bli fakturerad. Jag kan tänka mig att de flesta här på WN aldrig skulle kunna acceptera att riskera sina favoritdomäner på det sättet.
När jag tackade kundtjänsten för svar och berättade att deras tjänst inte uppfyller mina behov, att jag ska flytta namnen, berättade de att de har planerat att införa flerårsbetalningar i höst. Jag utgår från att de även kommer slopa sin policy ang. när man får förnya, men det stod inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är faktiskt inte en .SE Direkt policy utan det gäller samtliga registrarer och det är .SE som bestämt att det skall vara på det sättet. Personligen har jag tidigare framfört mina åsikter till dom att det bör ändras så att man när som helst kan förnya och det lät inte som något man såg som omöjligt. Mer feedback än så fick jag dock inte så det är nog inget som händer "inom kort". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej eng3l, Jag heter Peter och jobbar som bekant på .SE Registry och kan inte svara på vad .SE Direkt har i kikaren, men kan säga att jag inte känner till något alls om detta.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är jag medveten om, däremot så borde ju rimligtvis .SE/IIS veta vad deras egen registrar .SE Direkt har tänkt att införa för nya tjänster framöver? Speciellt med tanke på att IIS försvarat .SE Direkts existens med att man inte ämnar konkurrera med sina andra registrarer genom att inte erbjuda sådana tjänster? Om .SE's/IIS inställning kring det har förändrats så tror jag definitivt att intressenter som registrars.se är intresserade av att få reda på det. då faller det ju naturligt att sådana frågor ställs till den organisation som faktiskt uttalat att det inte ska ske och inte till .SE Direkt? Och om man vill ha tag på någon hos .SE Direkt som faktiskt kan svara på den frågan, vem ska man i så fall vända sig till om man vill undvika den vanliga kundtjänsten? Personligen blir jag dessutom nästan alltid hänvisad till registrar supporten istället oavsett vad mitt ärende gäller hos .SE Direkt, men det kanske är en helt annan diskussion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen vet jag personligen inte vad flerårsregistreringar har med kringtjänster att göra.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|