FAQ |
Kalender |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Att jämföra Asp.Net med PHP eller Ruby för den delen är lite som att jämföra äpplen med päron och apelsiner ;O)
Har själv nyligen gått över till Asp.Net MVC och kan säga att en helt ny värld har öppnats för mig. Jag kan skriva renare applikationer, få till tydliga separationer mellan kod och design och allting blir väldigt "testbart". Hett tips är att du plöjer igenom Nerddinner (googla på det) för att komma in i MVC tänket, som skiljer sig en hel del från Webforms. Kan även tipsa om ett riktigt grymt CMS som nyligen(12 jan) släpptes, Orchard (Ja , Microsoft har börjat flirta med open source communityn =) ) Spana in den på orchard.codeplex.com , enkel att installera, (ja faktist enklare än Wordpress), däremot att börja utveckla med den är lite mer trögstartat men det ganska mycket dokumentation. Att det skulle vara dyrt att driva och uteveckla asp.net siter köper jag inte, Visual web developer är gratis, hos tex Axentus kan du drifta IIS + MS SQL server för 900kr om året och har du en process som äter upp 4gb ram så har du gjort något fel ![]() |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|