FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är så att jag går i tankarna att skänka bort 50st paradis/aladin chokladaskar till familjer som normalt inte har råd med det.
Då kommer min fråga är det "tillåtet" att jag köper dessa chokladaskar genom företaget? Eller kan det bli några problem då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad jag har förstått så hatar tyvärr skatteverket gåvor och sponsring utan motprestation. Rädda barnen driver en ganska uppmärksammad kampanj om frågan på http://jul.raddabarnen.se/ .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men vad bokför man det som? PR? Övriga kostnader? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.foretagande.se/component/.../topic,8242.0/ Faller inte hela deras idé då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade du satt firmans logotype på dem kunde man nog sett det som "reklamgåva av mindre värde".
Att sen socialen pillade av loggan kan ju inte du hjälpa ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
haha f*n va sköna dom är
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är knappt du får ge det till dina kunder. Om jag minns rätt måste du lämna över en julklapp i form av en chokladask personligen för att det ska vara avdragsgillt.
Som aktiebolag misstänker jag att du kan göra det ändå och redovisa det som ickeavdragsgillt. Du får då betala vinstskatt på pengarna (var det 28%?) också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Man borde kunna sätta på en klisterlapp med företagets namn och logga så kan man dra av det som "reklam". För julgåva till kunder måste man skriva upp namnen på alla man ger gåvan till, reklam är dock friare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Det brors på. Är de kunder till dig?
Gör du en marknadsföringsgrej av det? |
|||