Kom ihåg mig?

Niqab i skolan?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-02, 12:08 #11
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Varför skulle det vara någon skillnad på att inte ha kläder på sig, ha för mycket kläder på sig, ha rosa kläder på sig osv. Förargelseväckande beteende är vad du själv definerar det som, vilket gör den här frågan så himla svår.

Vad är det som är så förargelseveckande med en naken person i klassrummet? är det den personen det är fel på för att han/hon inte följer våra sociala koder eller är det själva koderna?

Vad är det som är så förargelseveckande med en totalt täckt person i klassrummet? är det den personen det är fel på för att han/hon inte följer våra sociala koder eller är det själva koderna?
Jag har varken sagt att jag stöttar eller inte stöttar ett förbud mot nudism i skolan

Det jag menar på är att hur stor är utbredningen av kulturer där nudism är en stor del? Titta på utbredningen av burkan och niqab, det är en väldigt stor del av jordensbefolkning, tex i afghanistan som har 31 miljoner invåndare är burka och niqab vanligt både i städer och på landsbygden, trots att det inte finns en lag som kräver det.

Om sveriges 9 miljoner invånare skulle börja gå nakna alltid, så skulle det fortfarande vara väldigt många fler som har burka.

Om man ska få ha burka eller niqab i klassrum är en icke-fråga, det är en självklarhet och handlar om att respektera och värna om andra kulturer.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017