Citat:
Ursprungligen postat av Azone
Kör du bara HTML utan CMS, databas rekomenderas one.com helt klart. De är billigast oavsett alla andras "märkliga" beräkningar. Med one.com betalar du visserligen en hög "startavgift" men i långa loppet blir det billigare per år, om du nöjer dig med det enkla kontot för 12 kr + moms (15 kr).
Skall du köra CMS är one.com bara skräp, de klarar de inte helt enkelt. De klarar enkla CMS installationer men vill du utveckla sidan en aning får du "mycket" probelm med one. Detta pga deras låga PHP-minne främst. Deras database-installationer har också INTE svenska som default vid databas installationer, vilket är ett icke-problem för avancerade användare här, bara något man fixar lätt, men ett elände för newbies. Enklare då med Bineror där detta är förinställt eller väljs enklare under installation.
Att flytta konton från one.com fungerar utmärkt om man följer deras procedurer, likså chat-supporten är väldigt bra nästan dygnet runt om man kan lite engelska.
One.com är bra och billiga för enkla sidor, men Binero väljer du om du skall köra ett CMS med databas. Loopia är också okej, på senare tid.
mvh
Azone
|
Jag körde en Wordpress sajt med tusentals sidvisningar per dag utan problem. Jag började hos dom för att det var billigt att testa, sen blev jag kvar för att det faktiskt alltid fungerade, och var billigt.
Nog kan PHP minnet vara ett problem, men det märks ju mest om det ska laddas upp stora filer. Men att driva en större sajt med en CMS är generellt sett inga problem (även om det givetvis är bättre att t.ex. ha en egen VPS om det är en stor sida).
One.com är inte den bästa eller mest avancerade leverantören, men dom är billiga, stabila, har god service, och i princip problemfria. Detta är iaf min erfarenhet.