Kom ihåg mig?

inlänkar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-22, 19:43 #21
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2009
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2009
Se där, ett utmärkt exempel på en bra kommentar. Relevant till tråden och till läsarna!

Citat:
Ursprungligen postat av SEOFredrik Visa inlägg
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 01:26 #22
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt.
Som jag sa tidigare - jag försöker inte ranka för sökordet "webbhotell" då det är alldeles för konkurrensutsatt. Jag försöker ranka för sökorden "bra webbhotell" och där ligger jag ganska bra till för tillfället.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-30, 08:31 #23
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SEOFredrik Visa inlägg
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
Problemet är att detta endast visar inkommande länkar med trafik, inte alla länkar till en sajt. Jag använder Majestic SEO.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-30, 22:48 #24
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Problemet är att detta endast visar inkommande länkar med trafik, inte alla länkar till en sajt. Jag använder Majestic SEO.
Är inte länkar till för att ge trafik?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-08, 13:16 #25
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely
Det är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan Google får reda på vad det är som händer. Inte okej enligt mig.
Överoptimisten där. Detta förfarande har alltid fungerat UTAN att Google kunnat göra speciellt mycket åt det.

I stort sett behövs en manuell kontroll över detta, automatiserat skulle äventyra hela deras kärn algoritm ...

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-08, 13:23 #26
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av studiox
... Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.

Det är ungefär som om någon kunde få tag i biljetter till Madonna för 2 Kr genom att fuska dig till dom och sen sälja dom för 2 och 10 öre för att "du har lust". Vore jag arrangören då skulle jag skaffa en torped och se till att inga fler biljetter såldes..
Så fort DU, eller någon annan, börjar köra SEO-racet så FUSKAR ni. Hela SEO-branschen är ju uppbyggt på att MANIPULERA (fuska) sökmotorerna för att just den egna, kundens, site ska nå toppen av SERP:en.

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-08, 19:10 #27
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.

Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
Så fort DU, eller någon annan, börjar köra SEO-racet så FUSKAR ni. Hela SEO-branschen är ju uppbyggt på att MANIPULERA (fuska) sökmotorerna för att just den egna, kundens, site ska nå toppen av SERP:en.

/Patrik
Håller med MrWize att mycket inom SEO kan ses som en sorts fusk, men att göra en korrekt sajt med förstärkta sökord är knappast att fuska. Det är bara att skapa en användarvänlig och sökmotorvänligsajt. Det kan alla göra genom att bara lägga ner lite extra energi och noggrannhet. När det kommer till avancerade länkbyggen krävs lite mer kunskap och en större budget. Men vem säger att det ska vara gratis att synas bra på attraktiva sökord på Google. Det är inte samhällsnytta, utan ett kommersiellt bolag, som dessutom inte är svenskt.

Om det inte passar sig att konkurrera inom SEO så finns det en uppsjö andra sätt att driva trafik till sin sajt. Oavsett om du väljer SEO eller något annat så får man räkna med det som marknadsföringskostnad.

Kvalitativa sajter som Wikipedia behöver sällan bekymmra sig om SEO. Genom att ha en uppskattad sajt får man synligheten på Google på köpet.

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Det är ungefär som om någon kunde få tag i biljetter till Madonna för 2 Kr genom att fuska dig till dom och sen sälja dom för 2 och 10 öre för att "du har lust". Vore jag arrangören då skulle jag skaffa en torped och se till att inga fler biljetter såldes..
Hur kan man fuska sig till Madonnabiljetter? Ditt exempel är väl snarare stöld.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-08-08 klockan 19:14
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017